FANDOM

KBHH

Vælg din udgang med omhu. Der er en verden til forskel

Banegaarden

Billede af Københavns Hovedbanegård år 1967.

Banegaarden

Banegaarden

Banegaarden

"Fuck my life.."

~ Emo om myldretiden på Københavns Hovedbanegård

Københavns Hovedbanegård (også bare kaldet: Kjøbenhavns Hovedbanegaard, København H, Hovedbanen, Copenhagen Central Station, Mit hjem) er hovedbanegården i København. Det er således stedet hvor alle danske togvogne får taget deres mødom, da dette sted betegnes som de danske toges svar på Mekka[1].

Københavns Hovedbanegård transporterer dagligt et sted mellem 200 og 300.000[2] mennesker videre på deres behagelige rejse fra A til B.

Historieredigér

"Jah-joh, deet lighner sku seg selv, min dreng"

~ HC Andersen om Københavns Hovedbanegårds udseende de sidste 200 år

Hvornår byggeriet til Københavns Hovedgård blev påbegyndt, vides i virkeligheden ikke helt præcist. Mange teoretikere, historikere og andre spekulanter har spekuleret på netop dette, da det er et meget kryptisk svar som skal findes frem af de gamle papyruser fra det brændte bibliotek i Alexandria, i oldtidens Ægypten[3].

Men om ikke andet, er den nuværende Hovedbanegård[4] en ganske gammel satan bygning, som har flere hundrede år på bagen. Og hvis konstruktionsarbejdet tillader det, kan den fortsætte med at pryde Københavns centrum de næste mange hundrede år ligeledes.

Hvordan er det nu lige man gør når man kommer ind med 4-toget redigér

Når man kommer op med rulletrappen er der tre udgange:

Den første er god hvis der alligevel skulle være nogle fjerne relationer der vil kendes ved én og holder og venter. Bernstorffsgade er hvis man har råd til en taxa eller vil en tur i tivoli og Istedgade er selvfølgelig hvis man gerne vil finde et billigt hotel. Man har tænkt sig at genindføre trapperne op til Banegårdspladsen så der ikke er så mange, som går forkert. Det er altså nogle dårlige hoteller - dem i Colbjørnsensgade og Dannebrogsgade.

Rejsenderedigér

Når endelig De Danske Statsbaner får lyst til at sende de rejsende afsted, så forlader mange - mange - forskellige befolkningsgrupper denne stationsbygning og videre ud i ingenting. Her er et udpluk af dem som oftest ses ankomme - og heldigvis også forlader - Københavns Hovedbanegård:

Perron 8redigér

  1. For nu er vi jo blevet muslimiseret. I 1960'erne havde man ellers kaldt det for togenes svar på Nirvana.
  2. Alt efter hvor mange forsinkelser DSB finder på.
  3. Dette er naturligvis ikke korrekt, men de kloge hoveder påstår dette, da de ikke kan finde en bedre dækhistorie for deres manglende kompetencer omkring Københavns Hovedbanegårds grundlæggelse.
  4. Som ikke kan afvises at være nummer 1-2-3 eller 4 i datidens København.