FANDOM

Jynke er Jønkes dyslektiske lillebror. Han er som Jønke opvokset i Gladsaxe.

De tidlige årredigér

Puch-maxi

Jynkes første "motorcykel". Han kunne alligevel hverken stave til "knallert" eller "scooter", så for ham gjorde det ikke noget.

Jynke har aldrig haft et let liv. Mens hans storebror kørte knallert, røg hash, stak folk ned på Bornholm, lavede indbrud, skød "Makrellen" og sad i spjældet, så måtte den ordblinde lillebror nøjes med at kigge samtlige annoncer igennem i "Den Blå Avis", for at finde en passende knallert.
Efter 8 forsøg, havde han nu:

Det er ikke let, ikke at kunne stave. Jynke havde det så svært, at han en periode overvejede at stryge "J" i sit navn. Problemet for Jynke var, at han ikke vidste, hvordan det så ud.

Lidt senereredigér

Endelig fandt Jynke sin motorcykel. Det var en Puch Maxi årgang 1976. Den var rød. Herfra burde det gå fremad, men nej!

"Det kan godt være, at jeg ikke kan stave. Til gengæld er min pik lille!"

~ Jynke om den succes livet skænkede ham.

Omtrent på dette tidspunkt begyndte Jynke at cruise med sin storebrors venner - rockerne - så fik han accept og anerkendelse. Lynhurtigt blev han ansat som spindoktor for Hells Angels, og var de facto udvikleren af tesen om, at rockere helt sikkert ville blive accepteret, bare de kaldte sig "Bikere". Uden at han anede, hvad det betød [1], men det fik enorm gennemslagskraft i medierne, og pludselig var det fuldstændig ok at være rocker. Takket være Jynke.

Endnu senereredigér

Mens Jynkes storebror muntrede sig med at kravle ned under sengen i fængslet, mens andre kastede håndgranater efter ham, så havde Jynke det pludselig igen svært. Alle hans venner var i gang med at indtage uhyrlige mængder af Stanozolol, for at få tyrenakke og impotens. Jynke måtte nøjes med det sidste, og det var sådan set givet fra naturens hånd, mens hans storebrors venner havde fået det af kunstig vej. Sådan er det, når man er ordblind - hvordan pokker laver du så en fake recept på Stanozolol?

Til sidstredigér

Vi aner ikke, hvad Jynke laver i dag. Det sidste vi har set til ham, var den 14. juni 2011, da en ordblind elev fra Aarhus kommune kom til at oprette en artikel om ham. Formodentlig ved en fejl, men nu er låget gået af skandalen.

Efternoterredigér

  1. For en ordblind staves "Bræk" - "Bike". Derfor hedder det "Bikermiljøet". Simpelt!