FANDOM

Jydekom1

Jydekompagniet er en dansk action-krimi fra 1988, med Finn Nørbygaard og Jacob Haugaard i hovedrollerne. Senere kom "Jydekompagniet 3", men ikke en 2'er, for 2'ere er altid skod. F.eks. "Mortal Kombat 2", der er så ringe, at selv Michael Bay kunne have gjort det bedre, med Megan Fox i rollen som Raiden.

Handlingredigér

Squash-reklamen Finn kommer i aktivering hos Humpfrey Bogart-wannabeen Jacob Spencer Tracy, der har et detektivbureau på en skrotplads, hvor Fætter Mikkel går rundt mellem rustent blik, med en sæk og med et syvtal. De hyres til at finde Fru Sagfører Varnæs' datter, der er flyttet ind hos nogle Hare Krishnaer på et slot.

Jydekom2

Her er Johnny ved at skide ved solopgangen, men får ødelagt sin morgen af Ciri, der løber rundt i baggrunden.

Johnny bruger ik' gummistøvlerredigér

Finn & Jacobs under cover-mission, spænder de en walkie-talkie fast til Finns ene ben, og opfinder kodeordet "Johnny bruger ik' gummistøvler", og som det tydeligt fremgår af spillet "The Witcher 3", bruger det bette uhyre Johnny netop ikke gummistøvler. Det har, så vidt vides, ingen forbindelse med hinanden, men det er ikke desto mindre sandt...

Walkie talkien gør, at deres mission bliver afsløret, men de vinder til sidst, da sekten (quelle surprise!) er et svindelnummer.