FANDOM

En junglearaber er en verdenstruet art, som dog ikke skal forveksles med den mere udbredte fuldblodsaraber.

Triviaredigér

Junglearabere lever hovedsageligt i den trans-arabiske regnskov syd for Ramallah ved Jerusalem, men der er også fundet uddøde eksemplarer ved arkæologiske udgravninger på Cypern og lidt udenfor Fåborg. Junglearaberne bygger reder af savsmuld og kontaktlinsevæske i trætoppene, og er kendt for deres enorme trang til mentol-cigaretter og deres nærmest guddommelige evne til at lave velsmagende snobrød - helt uden at brænde dem på.

Historieredigér

Det spøjse folkefærd blev opdaget i 1635 af Mogens Glistrups tipoldefar Gunnar Glistrup, da han og tre højskolekammerater var på araberjagt. De fire gutter blev taget til fange og holdt indespærret i seksogfyrre minutter, inden de endelig kunne vende tilbage til civilisationen. Gunnar Glistrup beskrev folkefærdet i sin selvbiografi fra 1660: ”Misbrugt af sortsmuds”, en bog som straks strøg til tops på den danske bestseller-liste... Hele 172 mænd med evnerne til at kunne læse latin fik læst succesbogen.

Adfærdredigér

Junglearaberne har mange ældgamle traditioner. Blandt andet holder de siesta fra 12.00 – 15.00, skærer halerne af edderkoppeaber og tilbeder deres gud Brian Mikkelsen (eller som de kalder ham: Handsome Looking White Guy) ved en semiidiotisk, præpubertær ceremoni hver fredag aften, hvor de blandt andet slår hinanden i røven med de afskårne haler fra aberne og drikker uendelige mængder af Earl Grey te.

Politikredigér

Junglearaberne er også repræsenteret i det arabiske parlament, hvor partiet – Junglearistokraterne – ledes af rimsmeden Mahmoud Hasib Habibi. Partiets fire mærkesager er:

  1. Prisnedsættelse på mentol-cigaretter.
  2. Afskaffelse af Ramadan-skatten.
  3. Afbrænding af svenske flag som nationalsport.
  4. OL 2020 til Læsø.

Fremtidredigér

Junglearabernes levesteder er truede, eftersom den arabiske regering i større grad iværksætter fældning af den trans-arabiske regnskov. De fældede træer skal nemlig bruges til at imødekomme den stigende efterspørgsel efter organisk shampoo, aknecreme og papirsflyvere.