FANDOM

Julehilsen

Nogle har sikkert bemærket at julehilsenen ikke er "til" Grønland, men "fra" Grønland Pin-it

Julehilsen til Grønland er en årligt tilbagevendende begivenhed, hvor Danmarks Hurradio inviterer hele det faste pop- og rock-crew fra samtlige mindeshows, indsamlingsshows, jubilæumsshows og prisuddelingsshows samt et enkelt kor fra Grønland, også fyrer 40-50 millioner licenskroner af på at minde Grønland om at der nu kun er 3 uger til bloktilskuddet overføres fra Nationalbanken.

For ikke at udvise nogen som helst form for neoimperialisme, ser man til at flest mulige dansk-grønlandske[1] familier dukker op og får tårer i øjnene. Alle andre er forment adgang, for at sikre mangfoldigheden i Rigsfællesskabet.

Julehilsen i 2014 redigér

Pga. at der er sket visse teknologiske fremskridt er det ikke længere nødvendigt at sende hilsen fra København til Grønland efter som alle i Nuuk, Sermitsioq, Nunaasiat, Siaqaluukanioktsaa og Gellerupplanen alle render rundt med en smartphone lige som alle andre.

Derfor har man omdøbt programmet til "Julehilsen til Danmark" eftersom afviklingen også foregår fra Grønland og man har i Danmarks Radio måttet sande at folk er mere isolerede i Udkantsdanmark end i vores gamle kolonier. Man har planer om at vende stærkt tilbage på banen med "Julehilsen til Nakskov" næste år...sendt fra Grønland, hvor Nakskov-koret vil optræde i den meget kendte og særegne lolliske nationaldragt.

Grønlandske Noterredigér

  1. Underligt navn, når alle er danske statsborgere.