FANDOM

Knudsb3Klik
Jordrup er byen som New York er opkaldt efter (New York: løst oversat til Ny Jord).

Det er en lille by, som ligger imellem Kolding og Egtved[1], består af 70% pensionister, hvorfra de fleste bor på alderdomshjemmet.

Denne lille by fik omkring 1998 bygget en dobbeltrettet cykelsti til den lokale folkeskole 1,2 kilometer væk. Dette var på daværende tidspunkt sensationelt på disse egne og medførte, at byen fik tildelt prisen: Årets Landsby 1998.

De senere år er Jordrup begyndt at blive et mekka for nyrige millionære og afdankede politikere fra Lunderskov. Denne udvikling er kommet i kølvandet, da en lokal dreng læste stemmerne fra Jylland højt til MGP (Børnenes Melodi Grand Prix) i år 2003[2].

Der er i øjeblikket ved at blive lagt fibernet ned rundt om i hele Jordrup, og dette er mødt med stor skepsis bl.a. pga. den ældre del af befolkningen og resulterede i, at salgskonsulenten Morten Wiind blev jagtet ud af byen med høtyve og fakler. Men efter sigende er de 3, der har taget imod tilbuddet, godt tilfredse.

  1. Ja, Egtved - der er heller ikke nogen, der ved, hvor dét er.
  2. Dette klarede han forresten af lort.