FANDOM

Jumbopeanuts

Elefantastisk! Men pas nu på, ikke at få den stukket ned i den gale hals!

En jordnød (også kaldet peanutghanesisk) er en nøddeligende nød, som stammer fra området med en masse muligheder... Og nødder.

En peanut, eller en jordnød, er yderst delikat og vil oftest serveres til svigermors polterabend eller på den lokale bodega. Det siges at jordnødder bliver brugt til at lave den meget populære amerikanske spise, jordnøddesmør eller peanutbutter. Dette er dog kun en ussel skrøne fra Holstebro.

Rekorden i flest spiste jordnødder på en time er femhundredenioghalvtreds jordnødder. Dette bør under ingen omstændigheder prøves derhjemme, da det medfører en timelig besørgelse af toilettet.

30px-Cquote1 svg Ååårh jeg har spist for mange jordnødder... Kan jeg låne et toilet så jeg kan få dem ud af nødudgangen? 30px-Cquote2 svg
Mormor Grethe om jordnødder

Afkræftningenredigér

Efter års forskning er det blevet konkluderet, at hvis man taber en frisksmurt jordnøddesmørsmad vil den ALTID lande med smørret ned af, uanset om det er modvind eller medvind, (det var dog umuligt at teste med sidevind).

Èn tvivlende sjæl nægtede simpelthen at tro på dette essentielle fænomen. I hans forsøg på afkræfte faktummet, endte hans liv i en tragisk skæbne, da han var i fuld gang med at kaste sine madder omkring sig. Det gik grusomt galt. Èn af dem lå med den forkerte side opad, altså brødsiden opad, altså den anden side end den med jordnøddesmøret på, så den var nedad (eller den med jordnøddesmørret var selvfølgelig ikke, for så ville det jo ikke være den forkerte side).. Men da dette ikke kan lade sig gøre, og dermed tydeligvis strider imod alle jordens fysiske love, skete der det, at en massiv vekselvirkning blev skabt og fik alt pulveriseret[Kilde mangler]. Siden dengang har ingen prøvet at afkræfte jordnøddesmørmadens landingspotentiale.