FANDOM

Joakimsen

Onkel Joachim i sin pengetank, hvor han dyrker pekuniær fridykning

"Les canards l'amour toujours de l'argent"

~ Donald Trump om andefangst

Joachim von And (en: Scrooge McDuck) er et fiktivt næbdyr (en: duckbilled platypus), som angiveligt bor i Andeby, vest for Ringsted. Selv om adel forpligter (fr: noblesse oblige), har von And og hans store familie tillagt sig den særhed at gå rundt i al offentlighed med bar gumpe nøgen underkrop. Nu har næbdyr ikke særligt prominente kønsorganer, så generelt lader den øvrige befolkning dette fare (fr: laissez faire). Dog holder von And og hans familie sig generelt inden døre 11. november, den fjerde torsdag i november og op til Juleaften.

Den jødiske diasporaredigér

Ingen af disse påstande passer imidlertid, da Joachim von And er en identitetstyv, der med held har forsøgt at overtage den jødiske forretningsman Joakim von Ands (Med K) identitet. Joachim gjorde sit første forsøg på at overtage Joakims identitet under en våd Hannukah-frokost i 1983, og det gik egentlig meget godt. Faktisk ville han med 32,5 procents sikkerhed ikke være blevet afsløret, hvis ikke det var fordi han stavede "Joakim" med "CH" i stedet for "K", samt det faktum at han konstant byttede rundt på von Ands mellemnavne.

Andre berømte næbdyr (Med deres SANDE identitet) redigér