FANDOM

Jerusalem er et sted hvor folk går med sjove hatte, og græder på en mur. Det er også der at verdens største legeland ligger, bedre kendt som Palæstina.

Jerusalems historie redigér

Jerusalem var den første version af påskeøerne. Det blev dog siden ændret da Jesus fik malaria, og blev nød til at flytte. Jerusalem blev derefter indtaget af nogle mænd, med snabelsko og klude på hovedet (også kaldet turban). Disse mænd blev derefter næsten slagtet, af nogle andre mænd. Disse mænd havde ingen snabelsko, og heller ingen klude, men de have et kors. Det hjalp dem dog ikke synderligt, og de smuttede derfor hjem.

Der gik mange år hvor Jerusalem var fuldstændig glemt. De fleste troede faktisk at Jerusalem var hovedstad i Sverige. Det er dog ikke rigtigt, eftersom hovedstaden i Sverige selvfølgelig er Danmark. I 1946 købte nogle rige jøder Jerusalem, for at lave det til en forlystelsespark.

Jerusalem i dag redigér

I dag er Jerusalem et yndet turistmål, især blandt amerikanske våbenhandlere. Det mest besøgte sted i Jerusalem er legelandet Plæstina. Den primere folystelse er at udgå at blive sprunget i luften. Men det kan også være at de prøver på tiltrække sig FN's opmærksomhed, uden held.

Nu du er her i Jerusalem, så se ogsåredigér