FANDOM

Jan Ullrich

Dopingmisbrug gør en meget emotionel og eksperimenterende. Ergo, en sand vinder. Her ses Jan (i lyserødt) og hans legekammerat.

Jan Evig-To'er Ullrich er en tideligere østtysk cykelrytter/kraftværk. Han var primært en bjergged, men mesterede alle aspekter indenfor cykling, om det så drejede sig om enkeltstart, spurt, urineringcykel og selvfølgelig mester disciplinen; nemlig at tage doping. Det skal dog til Ullrich's forsvar siges, at han aldrig har erkendt dopingmisbruget, så der kan til stædighed sås tvivl om omfanget af hans dopingforbrug, men tvivlen skal så sandelig ikke komme Ullrich til gode. Hans dopingforbrug skal dog ikke tage noget væk fra de præstationer han leverede på diverse landeveje, og man skal desuden beundre Ullrich's mod for dag efter dag at blive ved med at benægte et dopingmisbrug. BENÆGT, BENÆGT, BENÆGT.

Tidelige liv redigér

Ligesom så mange andre østtyskere havde Jan Ullrich intet liv før murens fald i 1989.

Cykelkarriere redigér

Jan Ullrich startede hans cykelkarriere d. 2. december 1993 (hans fødselsdag), idet hans forældre i fødselsdagsgave gav ham hans første cykel nogensinde. Lille Ullrich, som på daværende tidspunkt var 20-41 år, valgte dagen efter at underskrive en kontrakt med cykelholdet Team Easy On selvom han aldrig nogensinde havde prøvet at cykle før. Ligesiden da har Ullrich aldrig forladt sadlen. Rygterne - som bygger på andre rygter - går på, at Ullrich sågar blev gift med hans racercykel, også selvom hans forældre rystede på hovedet.
Ullrich har som den eneste rytter vundet treugers-etapeløbet Soviet Unionen-Rundt, ligesom han også er den eneste der har vundet endags-etapeløbet Stalingrad-Hiroshima. Derudover har Jan også vundet adskillige Tour de France etaper, ligesom at han også har vundet det samlede klassement i Tour de Franc så mange gange, at han man til sidst overvejede at omdøbe løbet Tour de Ullrich.

Se ogsåredigér