FANDOM

"HVAD laver dén kvinde i min seng?"

~ Din mor om hende den lækre fra parallelklassen

Jealousymodels

Blandt os mennesker kan jalousien have mange former og udtryk

Jalousi er den sammensatte følelse, som rammer dig, når du uanmeldt kommer for tidligt hjem fra arbejde og opdager din kone i soveværelset, sammen med to halvnøgne og svedige jord- og betonarbejdere,[1] som har flere af deres kropsdele inde i alle hendes kropsåbninger, mens en medbragt DeWalt-transistorradio på natbordet for fuldt drøn dunker "Who let the dogs out" i nogenlunde takt til trioens kakofoni af uanfægtede gutturale grynt, støn og høje klaskelyde. Du bemærker dårligt nok videokameraet eller husvennen i lænestolen, som filmer optrinnet med sin iPhone, men dette dokumentationsmateriale vil senere overbevise retten og lægdommerne om, at du skal mindst ti år i fængsel for mord, kognitiv dissonans og politisk ukorrekthed.

Jalousi kan opstå hos alle levende væsner, fra anaerobe bakterier til skinsyge zebraer, og helt basalt bunder den i underskud og misundelse. Individet begærer noget, hvad enten det er behovstilfredsstillelse, kundskaber eller materielle goder, og vil derfor indtræde i en tilstand af akut utilfredshed og sjælskvide, indtil det attråede objekt er indforskaffet og solidt gemt af vejen. Er der tale om skønjomfruer eller andre sexede damer, vil et højt tårn på en borg være det klassiske valg for en jaloux husbond.

Jalousiskabetredigér

Jalousiskab

Et såkaldt jalousiskab, defineret ved at være noget tungt, støvet gammelt lort, der vejer nogenlunde det samme som en traktor

Officeatnightdialogue

Selvfølgelig har jalousiskabet visse fordele vis á vis det visuelle aspekt

Affødt af jalousi, kan det pågældende menneske der netop føler dette, pludseligt opnå uanede kræfter. Og eftersom det oftest forekommer personen at kaste en meget tung ting[2] i hovedet på evt. halvnøgne og svedige betonarbejdere, for at slå dem ihjel hurtigst muligt, er udtrykket "Jalousiskab" opstået [se billedet til venstre].

Dette må endeligt ikke forveksles med "Utroskab", "Ægteskab" eller "Løvens Skab", der alle refererer til noget helt andet. [3]

"Jeg kastede det da i hovedet på ham!"

~ Joachim B. Olsen om et jalousiskab som mordvåben

Fakta om jalousiredigér

Almindelig hos mænd med små penisser og/eller impotens. Reagerer hverken på antibiotika eller retorik.

Se Ogsåredigér

Jalousinoterredigér

  1. udtrykket halvnøgne skyldes, at de havde beholdt deres hjelme og sikkerhedsbriller
  2. typisk et skab med låger, der på mest åndssvage vis skal lukkes fra bunden og op
  3. Dog kan utroskab godt have noget at gøre med jalousi