FANDOM

Rebel-women-rebel-women-funny-jack-daniels-booze-lunch-demotivational-poster-1269262318

Plakaten som fik Tennessee til at løsrive sig fra Unionen i 1858 og var medvirkende til at sydstaterne fik rekrutteret soldater under Den Amerikanske Borgerkrig.

"Mehre tack'e"

~ HC Andersen om Jack Daniels

"Jeg kan altså snart ikke mere, Hans-Christian"

~ Jack Daniels om overstående

Oprindelseredigér

Jack Daniels var en gammel mand fra Tennessee. Han kyssede engang en pige i en alder af 21 somre, ved en vandmølle nær grænsen til Texas. Herefter fik hendes forældre et føl og råbte og skreg ad Jack, hvilket gjorde ham skidt tilpas... Denne pointeløse historie er gået i arv fra generation til generation. Men stoppede omkring 1960'erne, da konkurrencen fra farvefjernsynet udkonkurrerede folkevisen.

Heldigvis havde Jack Daniels et es i ærmet i sine bestræbelser på at opnå evig berømmelse. Han havde bygget et bourbondestilleri, opkaldt efter hans eget navn. Og det er netop dette, som han huskes for den dag i dag.

Karakteristikaredigér

Jack Daniel's Old No. 6 7 af smagseksperten Allan Tornsberg.

  • Farve: Sort med hvid skrift
  • Duft: Mangelfuld. Desværre. Men min næse kan næsten heller ikke lugte noget mere.
  • Krop: Ligner utrolig meget en flaske
  • Smag: Uden nuancer. Mangler dybde. Smager egentlig ikke så godt, minder mig faktisk lidt om smagen af tør glas?
  • Konklusion: Ikke en særlig god bourbon. Smager fuldstændig som en flaske harsk olivenolie fra Aldi.

Alternative betydninger af navnetredigér

Jack Daniels er også navnet på en bartender på Palæ Bar i København. I virkeligheden hedder han John Danielsen, blandt venner kaldet Captain Jack.