FANDOM

"Jeg elsker skalddyr, weekendarbejde og en god barbering... "

~ Oscar Wilde om sin jødiske tro

"Jødedom - har det noget med Nürnberglovene at gøre?"

~ Dig om Jødedommen

Jødedommen er de facto navn på en domsafsigelse som Højesteretsdommer Yahwe bebyrdede 12 stammer med, som straf for en lang række synder, herunder at leve i slaveri. Stammerne er nu om dage bedst kendt under deres retmæssige navne, såsom Benjamins Stamme, de andre 11 stammer osv.

Baggrund redigér

I begyndelsen skabtes Himlen og Jorden, men da folk er ret uenige[1] om hvornår og hvordan, valgte et par mennesker at fucke maksimalt op og provokere den lokale Øvrighed, så man blev smidt på porten i bar røv og blå briller.

Derfra fuckede man videre op, i byerne Sodoma & Gomorra faktisk helt bogstaveligt. Noget griseri med numseleg, barneleg og gemmeleg.

Retssagen redigér

Efter en lang række ubehagelige optrin, herunder civil ulydighed i Ægypten[2], blev folket - jøderne - stillet for Højesteretsdommer Yahwe der bl.a. forbød dem at have andre guder end ham selv. (Hvilket ret beset er tarveligt når nu historikerne med sikkerhed ved at Højesteretsdommer Yahwe var gift).

Retsskriveren Moses Hansen nedfældede selve domsafsigelsen, og forestod deportationen til Sinai-ørkenens straffekoloni, hvor de dømte opholdt sig i fyrretyve år.

Nu redigér

Fuldstændig ligesom at Danmark stadig døjer med Jydske Lovs eftervirkninger[3], døjer efterkommerne af den berygtede retssag med deres forfædres[4] rygte. F.eks. er de relativt upopulære i nabolaget.

Se ogsåredigér

Noter redigér

  1. Fjender
  2. endte virkeligt grimt. Dødsfald, insekter o.lign.
  3. Jvf. Museumsloven
  4. og formødres