FANDOM

Isadoraduncan

Isadora Duncan, fanget på et billede inden hun omkom på makaber vis

"Den kælling har ødelagt alt!"

~ Ballerina om Isadora Duncans fokus på at smadre ynde og teknik.

Angela Isadora Duncan (27/5 1877 – 14/9 1927) var en amerikansk kvinde der af uforklarlige årsager insisterede på at smadre balletten, og indføre det, man kender som Moderne Dans.[1] Når du ser én-eller-anden brintoverilte-farvet teenagerstoffer, der hopper om kap med lus og lopper under påskud af at "danse", så send da en venlig væmmelig tanke til Isadora Duncan.

The Isadorablesredigér

Var en dansetrup af sex seks unge piger (Anna Duncan, Maria-Theresa Duncan, Irma Duncan, Elizabeth Duncan, Margot Duncan, og Erica Duncan[2]), der tilsammen fulgte Isadora Duncan rundt og spolerede ballet for enhver. Pigerne blev oplært[3] af Isadora, der generelt mente, at "Ballet er fandeme en rigid form for bevægelse!".

...En flok piger, der blev styret af en tyrannisk kvinde, som afskyede ballettens feminine ynde - det overrasker vel ingen at Isadora Duncan var en biseksuel, feministisk kommunist-tøjte?

Adrrrrk!redigér

Isadora havde en ulykkelig tilbøjelighed for flagrende gevandter (de skjulte hendes tiltagende fedme), og en dag satte hun sig op i sportsvognen med et meget langt tørklæde, som satte sig rundt om bilens bagaksel og effektivt garrotterede damen, da bilen satte i gang.

Se hellereredigér

Det mæ småtredigér

  1. Dvs. grimt
  2. De fik alle navnet Duncan da Isadora adopterede dem.
  3. muligvis seksuelt