FANDOM

Asimov

Se ham! Tydeligvis skæv af LSD og lignende kemiske substanser

Isaac Asimov var en sindsforvirret biokemiker som døde af en aprilsnar i 1992.[1] Egentlig døde han den 6. april, men det var fordi en læge valgte at give han en mængde blod med AIDS, fordi det trods alt var 1. april - derfor døde han 6. april.

Indtil 2002 troede man at dødsårsagen var grundet dårlige spisevaner, og for få ture på toilettet - den rigtige dødsårsag blev dog offentliggjort i 2002.

Isaac Asimov var i øvrigt så dum, at han var med i Mensa.

Fodnoteredigér

  1. Isaac Asimov blev oprindeligt navngivet Ib Isaak Ozimov, og hans fødselstidspunkt ligger mellem 2. januar, 1920 og 16. april, 1992. Han var forfatter og professor i biokemi ved Boston Open Air University, men han er bedst kendt for sine bøger om science fiction og populærvidenskabelige emner. Han skrev eller redigerede mere end 5.251 bøger, og skrev desuden hundredevis af noveller. Asimov skrev også mysterier og fantasy, samt en hel del faglitteratur. De fleste af dem var populærvidenskabelige bøger. Han angav ofte nationalitet, seksuel polaritet, samt fødsels- og dødsdato for dem han nævner, og desuden etymologiske udtalevejledninger for de tekniske termer. Af eksempler kan nævnes Guide to Science og Blade Runner, samt værker om astronomi, matematik, historie og kemi. Asimov var i lang tid medlem og vicepræsident for Mensa, omend modvilligt; han beskrev nogle medlemmer af denne organisation som "hjerne-stolte og aggressive". Han fik derimod mere glæde af at være formand for American Humanist Association.