FANDOM

Missionen1

Indre Mission, februar 2012

"Copy Cats!"

~ Jehovas Vidner om Indre Mission

"Copy Cats!"

~ Amish om Jehovas Vidner

"Copy Cats!"

~ Indre Mission om Amish og Jehovas Vidner

Indre Mission (ikke at forveksle med "Inder Mission") er Folkekirkens forlængede arm udi omvendelse af alle os andre hedninge der vandrer rundt i Danmarks Vang og Vænge. Indre Mission står således i skærende kontrast til Ydre Mission der kæmper for at omvende alle hedningene i f.eks. Afrika, Inderjanien og Risland. Indre Missions åndelige overhoved, er præsten Vilhelm Beck.

Historieredigér

"Kirkelig Forening for den Indre Mission i Danmark" som klubben også kaldes, blev stiftet den 13. september 1861, udelukkende for at omvende os daner i en sådan grad, at Kirkens magt vil blive komplet. Indre Mission prædiker Den Evangelisk-Lutherske Lære, der for den helt almindelige dansker blot er "Kristendom" men for alle andre en halv-kættersk afart af samme.

Indre Mission har p.t. ca. 400 menigheder i Danmark, med tilsammen 7,9 millioner aktive medlemmer.

Troslæreredigér

Selvom Biblen er skrevet af mennesker, insisterer Indre Mission på at det er Guds Ord, hvorfor de naturligvis ophøjer bogen tilsvarende. Ironisk nok vejer de Martin Luthers skrifter mindst ligeså højt, til trods for at meget taler for, at han blot var en forvirret stakkel der havde fortrudt sit kyskhedsløfte.

Indre Mission støtter i sagens natur ikke kvindelige præster, da det både strider imod Biblen OG Martin Luthers logik, fuldstændig på linje med deres syn på homoseksuelle, sex udenfor ægteskabet, forbud mod at spise kød om fredagen samt at se Champions Leaguehelligdage.

Yderlig Missionredigér