FANDOM

Icy tower eller stenerspil anno 1940'erne er udbredt blandt forskellige dyreracer samt forskergrupperinger i den ganske verden.

Formål redigér

Målet er at tø tårnet op ved springfriktion (gnidningsvarme). Det er muligt at få ekstra point, når man laver en såkaldt "kombo" ved at minimere friktionen i høje spring af + 99 gulve.
I toppen af tårnet sidder Kaptajn Klo. Han slår spilleren ned igen, hvis man skulle nå toppen. MEN MEN MEN heldigvis hænger man fast i hans klo og kan ved at betale $ 45^(1/3) $ øre til producenten få lov til at fortsætte. Når man har betalt får man titlen: Peter Pan.

Point redigér

For at få point skal man som før omtalt hoppe/skabe friktion ved nærkontakt af gulve i forskellige højder. Spillet slutter når tårnet er frossent og dermed for glat. Nogle useriøse forskere mener at pointgivningen er givet ved: $ 10*gulvnummer+komboscore^2 $ I virkeligheden gives point efter en tilfældighedsfaktor: 1:13 styret af en supercomputer produceret af A. Hitler gemt i den sunkne by Atlantis nord for stillehavet (hvor også tårnet er placeret geografisk).
Ydermere sker der det, at når man får en kombo bliver man samtidig disset, så man ikke skal tro man er noget. Dis og kombonr. se billede.

Lydspor redigér

lydsporet kan siges som: "daa da daa, da dada daa da da!" gentages. Desuden danner hoppedrengene forskellige euforiske trykbølger ved de tilfældige ekstra point og ved død. G. W. Busch har lavet en privatindspillet solo (GBW symfoni 37 ½ )