FANDOM

Ice Cube

Ice Cube i sin pureste form.

Ice Cube (på dansk: Lars "Brun Sovs" Larsen) var en af de få tibetanske munke, der overlevede bande-krigen mod diverse toiletbesøgende i Kastrup Lufthavn. Dette gjorde Ice Cube meget berømt, og gav ham muligheden for at starte en rapkarriere med to homies. Sammen gik de under navnet YNWA, som stod for Niggers Wit' Analkløe.

Karriere med NWAredigér

Gruppen fik succes med nummeret "Expresso Yourself", der handlede om at drikke kaffe. Sangen blev ulovlig i Svendborg og omegn på grund af anklager om, at nummeret var en tro kopi af Per Vers' sømandsvise: "Black (Cock) Power".

Efter nedturen var gruppen helt nede og slikke asfalten, da gruppens producer - Dr. Dre (bedre kendt som: Dr. Bombay) - på en helt tilfældig regnvejrsdag sad på sit hotelværelse i Kerteminde og fik idéen til et nyt nummer under en helt ny genre - Gangsterrap. Nummeret endte med at hedde "Straight Outta Cumshot", der handlede om hvor sejt det var at sluge klatten. Nummeret fik succes og gruppen voksede lige indtil den dag, hvor frontrapperen Eazy-On indså at teksten var decideret svanset... Også kendt som: swag.

Han blev meget skuffet over Dr. Dre, da han jo havde fået Eazy-On til rappe om hvor tit han slugte klatten, uden han overhovedet var klar over det. På den måde gik gruppen i opløsning og Eazy-On døde af en kønssygdom (muligvis påført ham af en anden mand eller af en handicappet gyngehest).

I dagredigér

Ice Cube lever dog stadig idag. Man støder tit på ham i Mols Bjerge. Et godt kendetegn ved ham er, at han render rundt med en stor klat sæd i mundvigen, samt for ofte at bruge udtrykket: Sut min ældste fisse!

Se ogsåredigér