FANDOM

Hvepsevågen,(lat. Pernis apivorus) er en meget sjælden fugl i Danmark. Den forekommer en del oftere i Sverige, da hvepsevågen fra naturens side har en forkærlighed for elgenes gevir. Geviret udskiller varme, der fører til, at hvepsevågen bliver seksuelt opstemt.

Hvepsevågen hedder således, da den er tæt beslægtet med hvepsen. Mange fugleeksperter mener, at Pernis apivorus er en hvepsespisende fugl. Dog har en undersøgelse fornylig understreget, at den foretrækker kyllingevinger fra KFC, fordi den russiske præsident, Vladimir Putin, gav en bestand af Pernis apivorus et serum, der gjorde fuglene afhængige af marinaden.

I Sverige er dette et stort problem, da fuglene simpelthen angriber de folkekære restauranter. Der er i denne forbindelse indsat væbnede styrker ved alle KFCs restauranter. Denne voldsomme handling fra den svenske regering har senere ført til flere dødsfald, da børn klædt ud som Pernis apivorus er blevet dræbt ved flere af disse restauranter.
Undskyldningen fra indsatsstyrken var følgende;

"Vagten var jo halvblind, ikke?... Han var også fuld, så det kan jo ikke være hans skyld."

Dette accepterede de svenske familier - Og så blev der ikke snakket mere om det. De var jo trods alt svenskere.

"Så husk altid at haven en GUN med dig hvis du har købt en 1 kg spand fra KFC"