FANDOM

Hundelorten

Herren på billedet hed Kaj...ikke at forveksle med en vis tjærehaj...som græd over hans cykel pludselig er afgået ved døden...

Selvfølgelig er et af Spademanns underværker noget som stammer fra en svunden fortid. Hundelorten, Rådhuspladsen har man besluttet skal fejes op, udslettes, smadres, demolitioneres og er sikkert ikke mere når du læser dette...

En happeningredigér

Hundelorten var en forsøg fra et hold 1. års elever fra Arkitektskolen på at lave noget grafitti - en øjebæ og så slippe godt fra det. Modellen til projektet blev udført i Lego og skosværte og blev sendt til byplanborgmesteren, som straks udbrød:"... at det her lignede kultur..." og når det er kulturår(1996) må man have sådan en ting.
På trods af den blev opført på en uge holdt den ca. 14 år. Det er det kunststykke der gør den til et underværk for det er s'gu da underligt...!

Reinkarnationredigér

Den genopstår ganske sandsynligt i nøjagtig samme stil, placering, udseende, materialevalg som metro-station og den må godt se gyselig og ukulturel ud.

Så skete detredigér

I dag 2. marts 2010 røg en af Spademanns syv underværker. Man var simpelthen nødt til at planlægge en metrostation til at ligge der, så skammen over en sådan øjebæ var til at leve med. Alle Lego-klodserne som er gået til byggeriet bliver uddelt til de hjemløse og Ortopædkirurgisk Børneafdeling på Rigshospitalet.
Det betyder også at DR's Aftenshowet bliver nedlagt og hvis projektet bliver en succes har man også tænkt sig at nedlægge Frihedsstøtten, Hovedbanegården, Gefion-springvandet og den lille Havfrue. Sidstnævnte projekt er allerede påbegyndt. Nu skal der i stedet findes et nyt underværk til at erstatte dette.

Wonders
Denne artikel er en del af serien Spademanns syv underværker