FANDOM

Hot dog2

Hunden må gerne være større end på billedet, men det ændrer dog heldigvis ikke smagen.

Hundegryde blev tit brugt i 2.verdenskrig da Hitler utrolig godt kunne lide den. Hundegryde var faktisk også det sidste måltid han spiste.

Hundegryde var også meget let at lavde for de tyske tropper, da de hele tiden havde en havesaks og de andre ingredienser på sig, og hunde var der jo masser af inde i en forladt by.
Hvis så at soldaterne gerne ville havde det lidt krydret tog de og kasterede nogle af folkene, og puttede så deres testikler i gryden.

Ingredienserredigér

  • 1 stk. mellem fed hund.
  • 1 spand pepper.
  • 2 spande bazilikum.
  • 4-5 gamle agurker. (helst brune)
  • 1 stk. bat

og til sidste en masse brænde.

Tilberedningredigér

Først tager man hunden i halen og kaster den op på et bord. Så begynder man at kilde den, indtil den begynder at hoste, så tager man den spand pepper man har og hælder ud over, så den begynder at nyse.
Egenligt skal man barbere hunden inden man går i gang, men det er kun for at få den røde farve, så man hælder alt bazilikummen ud over hunden, så den bliver helt rød.

Man tager dernæst havesaksen og kastererer den arme hund og rister kuglerne. Først derefter slår man den ihjel. Så putter man de gamle agurker ind munden på den og smider selve hunden ned i ovnen. Efter et par dage med godt blus er den færdig. De fleste plejer at spise den med kniv og gaffel, så hvorfor være en outsider.

Den smager fortrinligt.