FANDOM

Hotdog

Det kendte pølsebrød passer perfekt til en gravhund

Ordene Hot dog kommer af det franske ord "Hotty doquie" (un chien moites et sales), som betyder et eller andetfransk.

Historien bag redigér

Ordene blev i 1864 udnyttet af en gruppe sultne kinesere, kaldet "Xultn Ne Xinoiser" (หิวจีน), der ville skyde skylden på franskmændene, efter at have tilberedt og spist 26½ boston terrier. Alle franskmænd i hele Italien blev derefter sagsøgt, og i 2005 blev 60.656.178 mimende kunsttyve med moustache, baguette og stribede fængselstrøjer sejlet med skibe gennem Schweiz og integreret i Frankrig, mod betaling af den korrupte præsident og lystfisker, Nicolas Sarkozy.

Det vildt berømte band "Hot dog" redigér

Et sted i USA i 1981 var folk så vilde med den her beskyldning (Amerikanere elsker sagsøgninger) at de ville lave et band med navnet "Hot dog". Hot Dog blev det første band der fik tilnavnet, "Døgnfluen", eftersom det lavede to numre, som alle var vildt begejstrede over, spillede et par koncerter med de her to numre, lavede en single, opløste sig, blev glemt og lavede en genforeningskoncert syv år efter på et eller andet dødssygt værtshus, hvor der kun kom gamle mennesker for at høre dem.

Katolicismen og hot dogsredigér

"En hot dog er ikke et band, det er mad!"

~ Gud om hot dog

Dette ovenstående citat tog katolikkerne i Vertikanet meget alvorligt og gjorde "Guds Sande Ord" til virkelighed, som de har prøvet på i fem år, uden succes (her hentydes til svenskere). De prøvede i lang tid at lave en ret, der levede op til Guds krav til Hot Dog'en og Jesus's ord om, at man ikke må slå ihjel. De fik i 2006 skabt en blanding af kogt brød, syltetøjsmarinerede agurker, ketchup (sukker, salt og farvestof), ristede krummer (ifølge katolikkerne: ristede løg) og selvfølgelig blandingen af budding, skumfiduser, salt smat overtrukket med røde eller brune kondomer, eller: Pølser.

Katolikkernes specielle ret blev offentliggjort den 26. september og blev hurtigt mega populært. Der blev solgt millioner af dem om året i USA og milliarder af dem alene i Danmark. Der blev endda også lavet specielle "Pølsevogne", der tog udgangspunkt i Hot Dog'ens pricipper og metafysik inden for den religiøse verden. Senere blev der opfundet ting såsom kradsere, pølse-med-brød og franske hot dogs, som også var meget hot dog-inspirreret.

Se også redigér