FANDOM

Weekly horoscope 22 28 august
Christian borup 2006 180x195
En oplyst kommentar fra Christian Borup:
...som ved at Hanne vinder i lotto i aften.
Photo of John and Yoko

Johnny og Yokohama læser deres horoskop hver dag i Ekstra Bladet.

"..."

~ Christian Borup om hvordan et horoskop virker

"Satan siger tak for din bøn til opførelsen af hæmorideafdelingen på Skjern Sygehus"

~ satan om et eller andet

Et horoskop er i bund og grund et udefinerbar begreb som betegner planeterne og stjernernes forhold til din privatøkonomi og lottochancer.

Historie - en historie om horoskopets begyndelseredigér

Horoskopets forunderlige betydning, blev for første gang spottet af en flok gamle udslidte naturfolk fra Australien, da de den 18. oktober år -3 milliarder vandrede rundt på savannen nær Ayers Rock. Her spottede de en række forunderlige fænomener under en lille flintesten på savannen. De såkaldte underlige fænomener, viste sig dog hurtigt blot at være en myretue, som intet havde med sagen at gøre. Istedet så de natten til næste morgen op på nattehimlen. Derfra kunne folket betragte en stjernehimmel, som lignede alle de andre.

Næste morgen følte høvdingen i lokalsamfundet sig heldig. Så han tog på jagt for at fange en amerikansk bøffel. Uheldigvis lykkedes det ham ikke, da den nærmeste bøffel var på et andet kontinent. Men just som høvdingens selvtillid var i bund, fødte hans kone ham en datter ved kejsersnit. "Utroligt" havde høvdingen sagt, og faldt på knæ i sandet til ære for de overnaturlige kræfter som havde givet ham held.

Dagen efter tænkte høvdingen over, hvorfor han egentlig havde været så heldig dagen forinden. Kunne det være myretuen? Narh. Kunne det være nattehimlen? Ja, det kunne da godt være. Og i takt med evolutionen har disse overnaturlige kræfter udviklet sig i menneskets bevisthed, således at det ikke længere blot handler om at være heldig på en bestemt dag. Nej, i dag handler det også om at kende svaret på, om man overhovedet behøver stå ud af sengen, tage tøj på eller ej, læse opdigtede løgnhistorier, og så videre og så videre. I bund og grund et redskab - våben, om man vil - som kan forklare alt. Undtagen Bose-Einstein kondensat.

Læs dit horoskop - før din astrologredigér

  • Snyd bedragerne i damebladene - find selv svaret i dit horoskop lige her.
  • Eller prøv denne istedet, hvis det første billede var for svært.
  • Eller dette, hvis de to forrige alligevel ikke var til megen hjælp.