FANDOM

Byskilt

Holbæk

Pepperoni-pizza-sl-1599569-l
En Holbæk indeholder:
tomat, ost, hakket skinkekød og bacon

"Det starter med H, og rimer på pik"

~ Jon Dahl Thomasson om en by i Odsherred

Holbæk er en lille by med 2-3 butikker, belligende i Nordvestsjælland, med togforbindelse til Kalundborg, København og Nykøbing Sjælland. Mange af DSB's toge der skal til Kalundborg, kører fejlagtigt kun til Holbæk, fordi togene går ned. Derefter bliver passargerene overført til de såkaldte "togbusser", som - til din store fortrydelse - bare er almindelige busser.

30px-Cquote1 svg Toget er nedbrudt. Kører kun til Holbæk. Kører kun til Holbæk. Der er indsat togbus resten af vejen. 30px-Cquote2 svg
Togkontrolløren der ødelagde din dag

Ligeledes er det meget omdiskuteret, hvorvidt Holbæk er en del af udkantsdanmark eller ej, men et flertal fra Høje-Taastrup Gymnasium er enige i, at Holbæk ER udkantsdanmark.

Seværdighederredigér

Loading map...
Uden Munkholm ingen Holbæk og vice versa

Det svenske atomkraftværk Barsebæk ligger i Holbæk på Barsebækvej. Sikkerheden er i top, og anlægget bliver bevogtet døgnet rundt af en katteløve ved navn "Misbjerg".

Af butikker i byen, findes der en kort og godt butik ved Holbæk Station, samt en Aldi og en Blockbuster. Byen har også et lille bibliotek på størrelse med et kosteskab og et hospital på størrelse med en togvogn. Byens station er et knudepunkt for busserne til hele Djævleøen, og den underjordiske metroforbindelse transporterer handlende rundt i centrum af handelsbyen. Byen har heldigvis også en McDonald's, der altid er propfuld med gymnasieelever fra Stenhus der skulker.

Nattelivredigér

I Holbæk ligger der et værtshus der hedder Hesten, hvor man kan købe tyrkisk testikeljuice fra bjerggeder. En specialitet på egnen, som holder turister fra byer.

Skallerisikoen i Holbæk har i de sidste 27 år ligget på omkring 94,8%. Det skyldes i høj grad Joseph Fritzl som boede i Holbæk indtil 1999, hvorefter han stak af under en studietur til Amstetten i Østrig. Det menes at hans adfærd stammer fra opvæksten i Holbæk.

I Holbæk ligger desuden hovedkvarteret for Amigo Sauna Aps.

"Byen er så lille, at man kan lugte spermen fra onani og samleje over det hele."

~ Hende der elsker lugten af sperm