FANDOM

Highlander2

Filmens helt, Connor MacLeod[1].

Highlander1

Filmens skurk, Victor Kurgan. Han mener ikke selv, at han vækker opsigt.

Highlander er en kultfilm fra 1986, om en skotte der spilles af en belgier, en spanier der spilles af en skotte og en centralasiat der spilles af en hvid amerikaner.

Handlingredigér

Engang i de gode gamle dage får den skotske adelsmand, Connor MacLeod, svindsot efter et slag der tydeligvis bærer præg af stangstive statister[2]. MacLeod får den sidste dram olie af den lokale præst, og bliver erklæret pre-død. MacLeod rejser sig dog næste dag, da rigelige mængder kamille-te og kinder-æg kan få selv den sygeste knægt på benene. MacLeod opdager, at visse mennesker er så bad ass, at de kan vælge ikke at dø, blot ved at undgå at blive halshugget[3], hvorefter han gør det eneste logiske: istedet for at bruge sine evner på at snige sig ind i pigernes omklædningsrum nede i svømmehallen, så vælger han at samle alle de 1500-talsvåben han overhovedet kan, hvorefter han adopterer en pige fra 2. Verdenskrig, og bliver til sidst antikvitetshandler i New York.

Efter ankomsten til New York, bager han skamløst på en kvinde der går med 80er-tøj, bliver røget i ansigtet af strissere med 80er-overskæg, er ved at blive kørt over af en 80er-bil og bliver til sidst rigtigt grimt uvenner med en mand der klæder sig som en maniodepressiv punker 80er-teenager. Til allersidst bliver MacLeod Den Eneste Ene - altså en slags gud - og affejer dermed samtlige eksemplarer af fan fiction-noveller, efterfølgere, tv-serier og tegneserier der har fulgt i kølvandet på filmen, blot for at presse citronen til et niveau som selv producenterne af de nyeste nye "Far til Fire" og "Min Søsters Børn" ville sige stop overfor[4].

Se ogsåredigér

  • Mad Max, da den er helt anderledes.

Højlandsnoterredigér

  1. Oversat fra gælisk, betyder navnet rent faktisk "Vise hunde-elsker, søn af Grimme".
  2. Flere forsøgte faktisk at kvæle hinanden.
  3. Ret praktisk at det er helten, og ikke Statist nr 41, der opdagede det.
  4. Selvom man kan have sine tvivl, da de indtil videre har bevist det modsatte igen og igen.