FANDOM

"Dét er saglig videnskab, modsat det kvindeundertrykkende pladder, Einstein leverede"

~ Feminist om kvindelig litteratur

Herstory

For eventuelle mandlige læsere af denne artikel, bringer Spademanns herover en illustration, der på en letanskuelig måde familiariserer dette testosteron-plagede uhyre til bedre at kunne udvise empati og lyttende tålmodighed i sine relationer med det kvindelige univers og den feminine side af ham selv. Næste skridt på den lange vej til at blive et holistisk, spirituelt menneske (og vegetar) vil for den mandlige læser nu være at læse en af Hanne-Vibeke Holsts vidunderlige samtidsromaner om Lady Chatterley, Pigen på den Blå Cykel og 50 grader i skyggen

Herstory er det engelske ord story med ordet her foran. Herstory er opfundet fordi nogle kvindfolk bilder sig selv ind, at det græsk-inspirerede ord Historie (Τη δική του ιστορία) er ensbetydende med "Ham-fortælling". Ordet Herstory betyder ingenting, da det ikke findes i nogen ordbog, skrevet af ædruelige folk der kan stave, men feministerne i de lande, der bruger engelsk mener, at ordet betyder "Kvindehistorie". Dette er imidlertid også forkert, da kvindehistorie på engelsk hedder Womens History, alternativt Gender History nu-engelsk.

Herstory's funktionredigér

Herstory er opfundet for at skrive mænd ud af historien og tildele kvinder den rolle, som folk som fx Anne-Grethe Bjarup Riis mener, at kvinder bør have. Der tages ikke hensyn til historiske fakta, med mindre disse er skrevet af kvinder, der hader mænd.

Eksempler på Herstory's "forskning"redigér

Eneste afvigelser fra ovenstående påståede forskningsresultater, samt alle de andre punkter, som ikke er nævnt her, er alle de historiske situationer, hvor mænd på den ene eller den anden måde har undertrykt kvinder, kvinders seksualitet eller kvinders naturlige evne for at gøre alt bedre end mænd. (Fx at gøre kvinder gravide.) I de situationer er alt hvad mænd har sagt sandt, da det i givet fald netop bekræfter "behovet" for Herstory.

Se ogsåredigér