FANDOM

Hentehår 15

Ikke alle er lige gode til at skjule brugen af hentehår.

"Eij?! Har Kalle hentehår?"

~ Hende den lækre fra parallelklassen

"Ja, han kilder pigernes hvem hvad hvor"

~ Anonym statist

Hentehår er en frissure som hovedsageligt mænd benytter sig af, når det går op for dem at de taber deres hår. Brugen af hentehår kan dateres helt tilbage til 1927 hvor Jørgen Lademann ved sin fødsel, allerede forsøgte at skjule sin skaldede isse med hentehår. Men naturligvis blev det afsløret af en fotograf fra Se og Hør.

Hentehår i nyere tidredigér

Hentehår oplevede en down-periode i slutningen af 1970'erne og 1980'erne hvor hårgelé sammen med Bundesligahår var det nye hotstuff, og tvang hentehåret ud på sidesporet. Selvom mafiaen i New York ihærdigt forsøgte at opretholde hentehårets popularitet ved decideret at skyde folk uden hentehår.

I 2000'erne blev det moderne at mænd klippede sig skaldet, når ungdommens lokker begyndte at tynde ud. I stedet dekorerede man hele knolden med tatoveringer, som gik af mode igen i 2010'erne og måtte fjernes på statens regning.

Først med internetmodellen Justin Biebers ankomst på forsiden af diverse dameblade fik hentehåret en ny renæssance, denne gang mest blandt unge piger.

I 2016 blev Donald Trump valgt til amerikansk præsident, fordi så mange mennesker ønskede at se om hans hentehår ville blæse op under indsættelsesceremonien.