FANDOM

"Ham, Helge. Var han ikke noget oldnordisk?"

~ Hende den lækre fra parallelklassen
Helge

Ved at manipulere lidt med bittene på disketten fremkom dette billede, som måske er Helge. Eller måske en tinsoldat, der er gået bersærk.

Diskette

Om ægtheden af denne diskette hersker der ingen tvivl. Linealen foroven beviser med al ønskelig tydelighed, at der virkelig er tale om en diskette! Videnskaben er lamslået!

Pisket-arbejderrøv

Nå. Så fik vi da en forklaring på "de hudløse".

Helge blev konge i 891. Han var bror til Sigurd Orm i Øje, og havde en datter, der blev gift med Olav, der blev Helges efterfølger.

Og det var så de historiske facts. Vi har ikke flere.

Eller har vi? Nye, spændende udgravninger ved DR-byen i Ørestaden har afsløret så meget spændende nyt om kong Helge, at vi må ile - ja, ile med at viderebringe denne viden om en af de mest spændende konger i forhistorisk tid.

Hvad fundene afslørerredigér

Næppe var det første spadestik til DR-byen taget, før man stødte på en diskette fra ældre IT-alder, sandsynligvis skrevet af kong Helge selv i følge Kulstof 14 metoden. Her får vi oprullet alle de spændende detaljer fra hans lange liv og levned.

Ungdommenredigér

Helge blev ikke født som konge, nej, nej. Han blev født som et ganske almindeligt barn af en ganske almindelig konge og dronning og voksede op i små kår, hvor man dårligt havde en sølvske til sine stegte fasaner og hvor man kunne vente i månedsvis på at rødvinen blev hjembragt fra frankerriget.

En dag, da hans far, 0010100101010101010100101 ifølge disketten, fik fasanen galt i halsen, faldt han død om. (0010100101010101010100101, altså, ikke Helge). Sigurd var hurtigst på aftrækkeren:

30px-Cquote1 svg Så vil jeg være konge, ævbæv! 30px-Cquote2 svg
Sigurd
30px-Cquote1 svg Så skal du vist liiiige ta' den orm ud af øjet, din 010100000010010101! 30px-Cquote2 svg
Helge

Hvortil Sigurd svarede:

30px-Cquote1 svg Please insert disk... Press any key to continue 30px-Cquote2 svg
Sigurd

Her er der så et lille problem med disketten, så enkelte data er gået tabt, men ihvertfald blev Sigurd Ormeøje konge og levede lykkeligt til sine dages ende små 25 minutter senere, da Helge kvalte ham med de bare næver, fordi handsker var for dyre for en simpel kongesøn.

Kong Helgeredigér

Og her følger så historien om en lang og glorværdig karriere, er eksperterne sikker på, lige så snart IBAS har haft fingre i disketten og genskabt de mistede data. .
.
.
Og vi venter da bare, de skal da bare gi' sig god tid. .
.
.
Klokken er ikke så mange endnu... .
.
.
Bum, bum, bum... .
.
.
Det er fanme som at vente på regningen på Cafe Victor!
.
.
.
Halllåååå? Sker der noget? .
.
.
Og her har vi så det grønne bud med den restaurerede diskette! Skønno, så kan vi komme videre!

Vi tjekker lige... Det er s'gu saftigt stads det her, mums! Hå-hå, nå sådan kan man osse få den!

Et er sikkert: De var hedninger på Helges tid, for det der, det er ihvertfald ikke missionærstillingen...

Nå. Æhæmmmm... Men nu til noget helt andet.