FANDOM

Hedehusene

Hedehusene er en stort set tog-fri stationsby i Høje Taastrup Kommune, der kan prale af mere end 15 restauranter, 4 supermarkeder, 3 tankstationer, adskillige kiosker- og værtshuse, men ingen banker, idrætsanlæg eller biografer. Manufakturhandelen består af 2 genbrugsbutikker og en bred vifte af "ungpige-butikker" der sjældent holder mere end 3 måneder.

Byens sære navnredigér

Alle der bor i Hedehusende er naturligvis pålagt af byens borgmester at installere en sauna, ellers bliver den pågældende dyppet i tjære og rullet i fjer og jaget ud af byen af de andre beboere (der jo allerede har spenderet deres spareskillinger på en sauna ligeledes og derfor er sure). Der er altid alt for varmt (eller måske lummert ?) i Hedehusene, deraf navnet. Det har naturligvis været oppe at vende flere gange i byrådet, om det kunne være nok bare at spise rigtigt meget kål og så prutte sig til et varmt hus, fremfor den (tidligere nævnte) ekstremt dyre investering i saunaer. Dette har bragt byrådet i en limbo, eftersom 2 stemmer for og 2 stemmer imod, dog med skiftende roller ind i mellem.

Rah

Lokaldialektenredigér

Roskildevej kører lige igennem, men hedder i Hedehusene "Hovedgaden", medens Skolevej hedder "Vesterkøb". Til gengæld hedder Rådhuset "Kommunen", SuperBrugsen hedder "Købmanden", Købmanden hedder "Grønthandleren", Campingvogn-handleren hedder "Karavan-butikken", og mos (det grønne stads) hedder "Måhs".

  • Se evt. billedet til venstre: det er ikke et eksempel på selve dialekten i Hedehusene, men mere den groteske ligegyldighed der er overfor retsstavning. Hverken restauratøren, personalet, kunderne eller byens indbyggere, lader nemlig til at bemærke fejlen.

En bette quizredigér

Hvilken by er afbilledet øverst til højre?
 
1
 
1
 
2
 
1

Denne afstemning blev oprettet 14:48 jan 25. 2016. Indtil videre har kun 5 mistet sin stemme.