FANDOM

Stop crap ADVARSEL!
Forfatteren af denne artikel har under arbejdsprocessen ikke haft begreb om, hvad "Heavy metal" betød.

"Denne musikform er yderst beroligende, men dedikationen af denne musik er utroligt enestående, alle lande burde få deres nationalsang skrevet af bands såsom Metallica, Slayer, Iron Maiden eller Bamses Venner!"

~ George W. Bush

Staal

Det danske heavy-metal band "The Remorse Of Stein" og deres første udgivelse "And Thou Shall Remorse"

Hëävÿ mëtäl er en musikgënre, der opstöd omkring i årët 1666, da en flok förskëre lavede et mislykket försøg, der indebär at lade en flok steppeulve gå amok over en elëktrisk güitar ög en Harley Dävidson. Söm et katastrofalt resültat blev hëävÿ mëtäl født.

Musikgenrën er defineret som værende et förlænget guitar-riff med en mässefyldë på > ca. 0.7 gram pr. millilyd.

Tidlige år redigér

Musikgenren var i 1670'ërne en kristen kult, der vär centreret omkring hellïgdagen Sörte Sabbat samt en bog skrevët som tillæg til bïbëlen, der omhandlër Jesu discïpël grev Ferdinand vön Zëppelin. På denne hellïgdag vil en Judaspræst traditïönën tro holde en tale iført ën dyb-lilla kappe. Da den hëävÿ mëtälske lære indebærer stærkt påkrævet flägellantisme, vil kultens medlëmmër typisk samle sïg i en koncertsäl ög slå deres hoveder hårdt frëm og tïlbage, en religïøs akt kendt söm headbänging. Samtidig vïl de samle fingrëne i en knytnæve ög rejse pege- og lillefïngëren. Denne gestüs skulle symbolisere sëjr over djævëlen. Sïdën 2010 er dette også blevet brügt som en mindegestus til ærë for helgenën Ronnie James Dio.

01-100461

Heavy metal og hård rock er kendte for at være yderst eksperimenterende musikgenrer, og deres udøvere gør flittigt brug af knap så kendte instrumenter som for eksempel didgeridoo, jødeharpe, fanfløjte, engelsk horn og, ikke mindst, ukulele.

Kendte udgivelser redigér

Da nädveren er en mëgët hellig del af dën hëävÿ mëtälske tradition omhandler dë fleste hëävÿ mëtäludgivelser mäd og drïkkë. Bare se her:

- "Cucumber of the Feast" af Iron Maiden
- "Gin After Gin" af Judas Priest (indeholder nogle af de største heavy metal-nadverhits såsom Dinner, Almonds & Toast, Raw Meal og Here Come The Beers)
- "Chocolator" af Judas Priest
- "Corn cob rules" af Black Sabbath
- "Piece of Pie" af Black Sabbath
- "Corn-Utopia" af Black Sabbath
- "Spade to Fag" af Metallica
- "Dr. Feeldrool" af Mötley Crüe

Se også redigér

- metalhead