FANDOM

Hadsund[1] er Nordjyllands største havneby med knap 198.675[2] indbyggere. Hadsund ligger lige ud til Hadsund Sund, hvorfra De De syv Verdenshave let kan besejles. Sammen med den enorme udvikling i trænissesnitningsindustrien i Hadsund South, så udgør Hadsund og Omegn en dynamisk metropol i den søndenfjordske del af Østhimmerland, hvor de vældige naturressourcer, de mennesketomme vidder og de kommunalt subsidierede industrigrunde kalder på eventyrlysten i enhver sund og rask dansk mand og kvinde!!![3]

Hadsunds historieredigér

Hvordan hadet opstod i den gamle købstad Sund tilbage i yngre kobberalder, beskrives af historikeren og retorikeren Saxo Grammaticus i Den ældre Edda.[4]

Dagens Hadsund opstod under og efter 2. Verdenskrig, hvor der opstod en blomstrende industri med eksport af brune kul, børneskjorter, fiskehermetik og avanceret raket-teknologi[5]asken af den nedbrændte by Sund. Byens motto er: Mod det uendelige Univers![1]

Aktuelt lige nu i Hadsundredigér

Den gamle svineslagterigrund i Hadsund er netop blevet tilplantet med handicapboliger, atomkraftværker, småbladet lind, offentlige toiletter og en dagligvarefabrik.[6] Mariagerfjord Kommune[7] har således realiseret det projekt, der efter denne nefariøse[8] plan skal danne en uigennemsigtig barriere mellem byen og vandet, så ingen kan se ud af byen, hvad anbelanger indblik og sigtelinier, og området vil permanent blive afspærret for adgang op til midtbyen.

Himmerlandske uldnoterredigér

  1. Navnet Hadsund betyder i virkeligheden had til sundet
  2. Helt præcis 198.673 fastboende forrige onsdag
  3. Indrykket af Hadsund og Gjensidige Borgerforening og Yakuza
  4. Som desværre gik tabt ved Københavns Brand i 1779. Kun vage overleveringer er tilbage, men disse er ganske usikre
  5. Samt software til droner
  6. Der fremstilles bl.a. samtalekøkkener
  7. Ligger i Udkantsdanmark, så er du advaret!
  8. Se under fremmedord