FANDOM

HB Køge
HB-Køge
Fulde navn HerfølgeBoldklub Køge
Grundlagt 2009
Opløst I saltvand
Stadion SEAS-NVE Park
Kapacitet 700 (30 overdækkede siddepladser)
Formand Per Rud
Cheftræner Ukendt
Liga Ikke superligaen i hvert fald
Hjemmeside www.hb.dk
2cynvk8
7.100.01-t
Hjemmedragt Hjemmeklud

"Og i næste runde møder AC Horsens så HB Køge.. Det må jo være 3 sikre point til østjyderne."

~ Jens Jørgen Brinch om klasseforskelen i dansk fodbold

"HB (klap-kalp) Køge (klap-kalp)"

~ Slagsangen i HB Køge

HB Køge er en topprofessionel dansk fodboldklub belliggende på Sjælland. Klubben spiller til dagligt i den danske første division, hvor de arbejder hårdt på at opnå nedrykning til 2. division øst. For ser du: HB Køge er et såkaldt elevatorhold som ikke opererer ud fra tankegangen "stabilitet". HB Køge er således fast besluttet på, enten at rykke op eller ned - og dermed undgå at blive i en fodboldrække i mere end én sæson ad gangen. Den trofaste fanklub - Den Blide Svane - har i mange år udtrykt forundring over denne tilgang til moderne fodbold.

Cheefleaders-opstilling SAF

Den nu nedlagte cheerleadergruppe. De fandt sgu hurtigt ud af, at der ikke var så meget at juble af på Sydøst-sjælland.

Tidligt på sæsonen 2012/2013 valgte HB Køge's sportsdirektør Per Rud at fyre deres træner, Tommy Møller Nielsen. Tommy Møller fik - med rette - skylden for en katastrofal sæsonstart for svanerne. Han formåde nemlig ikke at vinde nogle kampe med et hold, der havde 9 afbud + havde solgt en håndfuld af deres aller bedste spillere til konkurrerende klubber. Fy skam dig, Tommy Møller! Det er din skyld at HB Køge nu skal kæmpe om nedrykning - istedet for oprykning - for at opretholde statussen som moderne fodbolddanmarks værste elevatorhold.

30px-Cquote1 svg At rykke op i superligaen, vinde det danske mesterskab, for derefter at rykke ned igen sæsonen efter... Dét er sgu da den ultimative elevator-præstation! 30px-Cquote2 svg
Per Rud om HB Køges største vision

Se også redigér