FANDOM

M e

Húrins Børn foregår vest for dette kort. Ingen af os, gad dog at finde det rigtige kort, som det ser ud i "Silmarillion".

Húrins Børn er en roman fra 2007 der angiveligt skulle bygge på J.R.R. Tolkiens noter fra 1918. Handlingen udspiller sig omkring Elronds oldefars brors søn og datter, Túrin/Turambar/Thurin/Det Sorte Sværd[1] og Niënor[2], og giver et dejligt forvirrende supplement til alt det der står i "Ringenes Herre", f.eks. at byen Minas Tirith slet ikke ligger i Gondor alligevel, men på en ø langt mod vest.

Handlingredigér

Mennesket Fyrst Húrin af Dol-Kålhoved drager ud for at slåsse mod Saurons chef, Morgoth/Melkor. Sammen med fyrsten drager så mange elvere, mennesker, dværge, nisser, enhjørninge, påskeharer og andet småkravl, at floderne ændrer retning og bjergene form, når de marcherer. Skurkens hær af orker, trolde, dragen Smaugs tipoldefar, og de der røde "wakanichuer" fra "Diablo II" er dog større, så næsten alle de gode dør, og Húrin tages til fange, og lænkes til en tryllestol, ikke ulig Kejseren fra Warhammer 40.000. Dol-Kålhoved erobres af nogle brunlige typer, og sønnike Túrin sendes til elverfolket for at opdrages i sikkerhed. Knægten udvikler sig til en sur og tvær, højrøvet lort, der får Anakin Skywalker til at virke som en kattekilling. Túrin bliver krigsliderlig, og sikrer sig, at alle han holder af dør omkring ham. Blandt andet får han lige udslettet en hel elverby, som han ellers selv bor i. Bagefter kommer der noget der er tyvstjålet fra "Odysséen", hvorefter historien ender med, at Túrin gør sin søster Niënor gravid, får hende dræbt, begår selvmord og sørger for, at deres mor dør af sorg. Mange århundreder senere, får hobbit-væsenet Sméagol en ring i fødselsdagsgave, af sin ven Déagol...

Noterredigér

  1. Samt 95 andre navne, som hovedpersonen kaldes i løbet af bogen. Måske er han en analogi på Allah?
  2. Sommetider er hun blondine, sommetider brunette og sommetider nøgen.