FANDOM

Haandkoeb

Betegnelsen håndkøbsmedicin stammer fra den gang hvor natapoteker ikke eksisterede ligeledes heller ikke tankstationer med apoteksudsalg. Detfor holdte patienten hånden frem hos lægen og fik en tilstrækkelig dosis

Håndkøbsmedicin er betegnelsen for de typer medicin hvor lægen ikke tager ansvaret for indtagelse og dosering. De kan være lige så velegnede til selvmord som til hæmorroider.

...men fordi der ikke er en læge indblandet er prisen på håndkøbsmedicin mange gange helt rimelig.

Hvem sælger håndkøbsmedicin redigér

Populære medicinmærker redigér

Regaineredigér

Regaine

Det fortælles at det er Ronald Reagan som har lagt navn til Regaine pga, hans altid flotte filmstjernehår

Imodium

Denne reklame fik folk til at tro at de kunne spare på toiletpapiret.

Regaine er et af de mest solgte håndskøbsmediciner. Det sælges til mænd som endnu ikke har ladet sig kronrage pga. hårtab. Mange mænd køber det også fordi det regner med at det har en profylatisk[1] virkning...og er man begyndt at bruge det skal man bruge det i 6-12 måneder for man kan fastslå en virkning.

Nicotinellredigér

Nogle smarte mennesker har fundet på at sælge tyggegummi under dette navn, så man kan sige at man kan sige at man er på rygeafvænning. Det oprindelige middel blev aldrig godkendt pga. rygetrangens almindelige heldige indvirkning på statens finanser. Man mente dengang at kunne dokumentere en virkning, med midlet blev først godkendt da man fjernede de virksomme stoffer.

Imodium Plusredigér

Imodicum Plus er til folk som lider kronisk af tyndskid, og som ikke gider at få undersøgt hvad årsagen er til det. I produktet er der imidlertid stoffer som fremskynder diarré hvis man ikke tager det, men det behøver man jo ikke at fortælle folk, vel.

Lakrisalredigér

I gamle dage blev dette udmærkede produkt lavet af Alfred Benzon i Skovlunde. Dengang troede at salmiak (ammoniakklorid) kunne kurere forkølelser. Derfor bliver produktet som i mellemtiden bliver produceret af Malaco fortrinsvis solgt til ældre mennesker.

Hvor kan man få håndkøbsmedicin billigtredigér

Alle steder - man får bare mindre portioner end på apoteket.

Andre former for håndkøbsmedicinredigér

Noter redigér

  1. Det handler om medicin, så skrid, hvis du ikke kan forstå fremmedord.