FANDOM

Hvis Guitar Hero er for svært...

...Kan du altid forsøge dig med: Cowbell Hero!

Guitar Hero er det nyeste musik-videospil, hvor man skal ramme noderne med sin guitar[1]. Det kan købes i alle spilbutikker. Der følger et specielt instrument med[2], så du kan føle dig helt ind i rollen. Banen Through The Fire and Flames er den sværeste bane der er lavet. Ens bedste angreb, også kaldt Star Power, gør at der går blå ild i alle ens fjender.

Hvis man bruger hammer ons, så kan man angribe alle ens fjender med super stærke hammere. Men mere instruktion følger med i folderen som følger med spillet.

Historieredigér

Idéen til Guitar Hero kom fra en nørd, der gerne villle lære at spile guitar, men ikke havde råd til nogen ordentlige timer, så istedet brugte han sine evner på at udvikle et videospil, som han kunne spille med en guitar istedet. Det opdagede hans venner[3] familie, og de kunne tydeligvis ikke lide det dér rock-musik, så de gav det til nogen fattige børn på gaden. Da børnene ikke kunne spille det på noget, gik de ind hos en RedOctane for at spørge, om de kunne låne noget at prøve det på. Det kunne de, hvis nogen fra firmaet også måtte prøve det. Så firmaet begyndte, for der var kun én guitar.

De blev hurtigt grebet af spillet og fik en idé. De fiksede nogen flere guitarer sammen, og det blev kun endnu bedre. Så rockede de natten lang, indtil de dagen efter fandt ud af, at børnene stadig var der. Så fik de deres tur, men så skulle de også holde et løfte:

30px-Cquote1 svg
Okay, i får lov til at spille nu og til i morgen, men så beholder vi spillet og i glemmer at alt dette er sket
30px-Cquote2 svg
Kai Huang om firmahemmeligheder

Det gik børnene med til, for de havde heller ikke nogen at sige noget til. Hos firmaet blev der hurtigt ringet til Harmonix Music Systems, for de kunne finde ud af at bruge den brugte teknologi og kopiere den over i andre spil, så serien kunne fortsætte.

Handlingredigér

Spillet handler om din fiktive karriere som en ordentlig rockmusiker, der spiller andres sange, og ender med at blive kendt over hele verden[4].

En typisk nybegynder på Guitar hero
Elite Player

Hvis du øver dig godt kan du komme på højde med ham her.

Guitarenredigér

Der følger en guitar med spillet. Den er formet som en rigtig guitar, muligivs lidt mindre. Den virker dog overhovedet ikke som en rigtig guitar. Den har ingen strenge, men knapper istedet. Én, der virker som alle strengene på en gang og en anden, der virker som strengene hver for sig[5].

Smådetaljerredigér

  1. Det er derfor, der ofte bliver smadret guitarer til rockkoncerter
  2. Kan du gætte hvilket?
  3. Sådan nogen havde han ikke...
  4. Hvis du altså spiller godt nok.
  5. De er dog stilt op på den forkerte led i forhold til en alm. guitar.