FANDOM

Gorilla

Inden du bliver ophidset over billedet her, og giver dig til at hoppe om kap med lus og lopper, og kaste med blade medens du skriger som en gal bavian, så nej; Billedet er ikke en hentydning til, at negre generelt ligner gorillaer - før det gør negre ikke - men blot at skuespillerinden Gabourey Sidibe gør. (Og jo: hun ligner fandeme en gorilla!)

Gorilla er navnet for en stor, foroverbøjet abeting, der lever naturligt i diverse zoologiske haver, og centralafrika. Gorillaernes- og menneskenes gener er 95-99% ens, hvor dem der adskiller os, tilfældigvis er liiiige netop de gener der gør, at gorillaer æder myrer, medens mennesket planlægger at kolonisere Rummet.

Gorillaernes antal menes at være under 100 på globalt plan (ikke iberegnet Gabourey Sidibe), med let adgang til sten og pinde, hvor menneskets antal er på over 7.000.000.000, og konstant stigende. Med let adgang til gorilla-net, gorilla-bedøvelsespile, gorilla-specialammunition, jagerfly med gorilla-målsøgere samt atomvåben, så vi behøver ikke at frygte for en omgang Planet of the Apes lige med det første.

Hjernekapacitetredigér

Gorillaen er det eneste dyr i verden, der har formået at lære menneske-tegnsprog. Men det var kun éen hun-gorilla, og den talte stort set kun om, hvor meget nedtur den havde, over ikke at have en unge.