FANDOM

Kong Gnupa ved vi intet om. Han findes ikke omtalt nogen steder og har slet ikke levet. Han er en sagnkonge, en myte, en tåget skikkelse i historiens ulidelige tusmørke, der blev myrdet i 934 af Tysklands konge Henrik Fuglefænger i Hedeby. Selv om han døde i år 914 og aldrig har levet.

DR4

At Hedebysten DR 4 er en forfalskning er let at se. For det første står den i Tyskland, ikke i Danmark, for det andet kan enhver se, at en polak i shorts står og småsvindler ude til højre i billedet. Eller venstre. Nu har jeg ikke ur på, så ...

Hvad så med runestenen?redigér

Hvaffer en runesten?!

Hedebysten DR 4redigér

Asfriþr gærþi kumbl þøsi, dottiR Oþinkors, æft Sigtryg kunung,
sun sin ok Gnupu.
GormR rest runaR.

Denne runesten har aldrig eksisteret. Den er et falsum. Desuden står der Gnupu, ikke Gnupa. Det er dog fantastisk, at nogen har gidet lave så stort et svindelarbejde. Det er sikkert polakker. Det kan man se deraf, at de har skrevet runestenen på islandsk, istedet for dansk. Typisk for polske svindlere i gamle Lada'er uden deodorant og tandbørste.

Tsk, tsk, tsk. Os narrer de ikke.

Hedebysten DR 2redigér

Asfriþr gærþi kumbl þøn æft Sigtryg,
sun sin ok Gnupu

Her har svindlerne ikke engang ulejliget sig med at lave 3 linier. Det er snart helt umuligt at få en polsk håndværker til at tage hånden ud af ovnen. De skulle tage at rede håret og finde sig en sød pige og blive gift og få børn og lære at bage og bruge deodorant, istedet for at lave alle de forfalskninger. Og købe en sofagruppe og et lille parcelhus.

Kong Gnupa var gift. Han var ikke sådan en utilpasset enspænder, der rendte rundt og forfalskede runesten på islandsk. Næh, han havde sin søde kone Asfrid[1], der lavede runesten til sin døde søn, som hed Sigtryg, i stedet for at svindle og bedrage pæne danskere, og komme kørende i gamle Lada'er uden at blive stoppet af tolderne i Padborg, som er ude og finde håndvåben og bordbomber, så vi kan få skudt de autonome i København.

Betyder Gnupa ikke Knud?redigér

Nixenbixen. Det betyder Knuuuuuud, hvilket er noget helt andet. Det udtales dog "Knud".

Hvor kom han fra?redigér

Han kom fra Sverige og var søn af kong Olav, som var hans far. Men han har som sagt aldrig levet. Det har resten af Olav-slægten heller ikke. Og hvis de har, så er de alligevel døde nu.

Meningerne er delte, men sandsynligheden taler for, at Skandinavien slet ikke eksisterede dengang.

En betydelig noteredigér

  1. Asfrid er det første danske dronningenavn, vi kender til.