FANDOM

The State of Georgeria
Georgia-Flag-icon Georgien
(Flag) (Våbenskjold)
Motto: Empire State of the South
Nationalmelodi: Lynyrd Skynyrd - Free bird
Hovedstad Atlanta
Største by Atlanta
Officielle sprog Amerikansk & georgisk
Regeringsform
Republikansk præsidentkandidat
Republik
Lord
Amerikansk stat nummer
(Uden pis)
4
Nationalhelt(e) • George
Valuta Reservedele til maskiner
Religion Gud
 Areal  Stort nok
 Befolkningstæthed  Mest i byer og forsamlingssteder
 Etniske grupper  Rednecks
 Største Eksportvarer  Fersken
 Største Importvarer  Reservedele
 Nationaldyr Myg
 Nationalsport  Amerikansk fodbold
 Internetadresse  Nej.

30px-Cquote1 svg Whoa, Black Betty (Bam-ba-Lam), whoa, Black Betty (Bam-ba-Lam)... 30px-Cquote2 svg
Ram Jam (som var langt væk på syre) om Georgia

Georgia (ikke nødvendigvis at forveksle med Georgien) er en amerikansk stat i den sydøstlige del af landet. Hovedstaden i Georgia er Atlanta hvor flere mennesker faktisk blev brændt ihjel med syre under olympiaden.

Og netop Atlanta er noget som har gjort Georgia berømt. Det er nemlig i denne by at flere teoretikere har spekuleret i, om Atlantis skulle gemme sig. Men det gør Atlantis dog ikke. Noget som den almene sydstatsamerikaner iøvrigt ikke ved endnu.

Historieredigér

Legenden siger, at Georgia først blev besøgt ved et tilfælde af en spanier i år syttenhundredeoghvidkål, da han ledte efter nye fiskersteder vest for sin hjemby, Vigo, på den spanske vestkyst. Pludselig stødte han altså på dette land, som han ville opkalde efter sin mand som hed (surprise) "George". Men under de nattelige aktiviteter skiftede George identitet til Georgia - fyrstinde af numsebaren på dokken i Vigo.

Alt dette var først noget som kom frem for den almene georgianer i 1973, og den dag i dag er folk stadig ikke særlig stolte over at skulle sige, at de kommer fra Georgia.

Økonomiredigér

Imod alle odds, er Georgia en overraskende rig stat. Faktisk ville staten være den 18. største økonomi i verden, hvis den var et separat land. Det skyldes dog, at store nationale selskaber som Coca Cola, CNN og Montgomery's Autoværksted ved et tilfælde har valgt at lægge deres hovedkvarterer i nabolaget.

Ellers er man ikke kommet videre end med landbrug i staten, som storsatser på at sælge fjerklædt kræ til højest bydende. Uheldigvis vil ingen købe noget, da de andre amerikanske stater istedet handler hos Kentucky Fried Chicken.