FANDOM

Hvad er gangsterness?redigér

Gangsterness er en ikke-teistisk filosofi som er baseret på læren fra Gangstama som antages at have levet mellem ca. 1969 og 2010 i Farsø. Gangsterness spredte sig gradvis fra Farsø til Mellemøsten, Centralasien, Sydøstasien, og de nordøstlige asiatiske lande Tibet, Mongoliet, Kina, Korea, Japan og Taiwan.

Skaberen Gangstamaredigér

De fire tegnredigér

  1. Selv om Gangstama levede et liv i luksus, følte han sig wangster og ulykkelig.
  2. En dag kørte han, trods sin fars ønske en tur i BMW, uden for gårdens område. Først så han en gammel mand, så en syg mand med mange smerter og så en død mand.
  3. Gangstama blev chokeret over denne lidelse. Han spurgte sin søster, hvad det betød, og fik at vide at alderdom, sygdom og død rammer alle mennesker.
  4. Til sidst så han en asket, der var klædt i enkelt tøj. Han virkede glad og tilfreds. Gangstama besluttede, at han ville være ligesom ham og søge efter forklaringen på alt den ulykke, han så i verden.

Målet ved Gangsterenssredigér

Målet med Gangsterness er i praksis, at nå frem til en tilstand af stabil og varig sindsligevægt, klarhed, vilkårsløs medfølelse og ubetinget glæde.

I Gangsterenss tænkning anses dette ikke som noget man henter udenfor sig selv, men er det som er tilstede helt af sig selv når man har fjernet årsagerne til lidelse i ens eget sind.
Metoden går derfor ud på at frigøre sig fra årsagerne til lidelsen, de såkalte "weed", ved at man i stedet for at tænke, tale ud fra dette, "vågner op" og forholder sig til virkeligheden som den er, og til slut opnår 8210.