FANDOM

Pulp fiction

"Må vi låne din mobil?"

En gangster var i de gode gamle dage det samme som en indokineser i jakkesæt, eller en Deadeye Dick i mellemkrigstidens Los Angeles. Gangstere holder for det meste til i kirker og på kirkegårde, men man kan dog også finde dem ved og nede i visse grusgrave, samt på øde havnearealer. Det er kun rigtige gangstere der udelukkende formidler deres orale kommunikation via en mobiltelefon. De har desuden en tendens til at snakke, som om halvdelen af munden er paralyseret.

Gangster-adfærd og -demografiredigér

Gangstere lever i en slags grupper gaden. Tit bor de i en papkasse. De er den eneste kendte folkemængde, der faktisk er i stand til at bebo et boligareal med mere end 50 mennesker pr. kvadratmeter.

Kendetegnredigér

Oprindelse redigér

De første gangstere blev undfanget i Italien. Derefter eksportrede de deres business til New York, Chicago og Malmø, og i øvrigt til alle andre steder, hvor man kunne tjene pengekriminalitet. Pissesmart, egentlig.

Det 21. århundrederedigér

Gangsterne indså omsider fornuften i at amalgamere og associere sig med kapitalismens og dens lejesvende: de evigt entrepenante opportunister med drive og et absolut fravær af empati. Efter at denne konsolidering havde fundet sted med EU, TTIP, NATO, USA, Risland og Putin, blev der etableret en New World Order, temmeligt meget kalkeret efter filmen The Matrix.

Hierarki redigér

Don: /leder/boss/konge, er ham der bestemmer hvor mange bananer undersåtterne må spise.

Consigliere: (højre hånd) - han bruger aldrig venstre hånd til at tilfredsstille bossen. Don har altid seksuelle lyster og behov som consigliere skal opfylde bl.a. "sexlegen" sadomasochisme. Consigliere skal dog også altid holde styr på bandens gagballs.

Capo Bostogne: Har ansvar for at de kriminelle bostogner går til bossen, med en kop kaffe.

Carpoegime: "leder for ti". Banden finder Carpegimen på et hospital for sindforstyrrede. Det stammer fra historien om Vildu Slikkedikke som var en anerkendt Carpoegime. Han var officer for en bande på ti tændstikmænd.

Soldato: Hans pligt er at lave omeletter med creme fraiche.

Giovane d'hore: Også kendt som Bordelmutter. Han søger for al salg af prostituerede, når han ikke beholder dem selv - eller når han forærer nogen til Dronning Margrethe.