FANDOM

"One flew East and one flew West, and one flew over the Cuckold's Nest"

~ Jack Nicholson om hvorvidt hanrejer svømmer til højre eller østpå

Gøgereden (engelsk: Cucko's Nest[1]) er en gammel film om sindssyge typer, der lever i det amerikanske samfunds vestlige del.

Men hvem fandt på historien, og var der narko involveret?redigér

Hele manuskriptet kom til flipperen og dropout'en Kenneth Kissee, da han hang ud med nogle joints til salg ved børnehavenStanford University. Mens han var der, blev han kidnappet og tvunget ind i et program, hvor det amerikanske militær testede effekten af ​​nye kemikalier, lægemidler, trolddomsformler og atomvåben på det lokale Veteranhospital for soldater, der havde fået skudt deres penis af. Midt under torturen opdagede Ken Kissee, at stoffet LSD[2] gav ham et fedt, psykedelisk trip. Hurtigt derefter fik KK et job på et sindssygehospital, hvor han i udstrakt grad havde adgang til hårde stoffer og hallucinogener, som han afprøvede doseringen af på patienterne.[3]

Konflikt på sindssygeanstaltenredigér

KK's roman Gøgereden blev, langt hen ad vejen, baseret på hans egne erfaringer med at give psykiske patienter rigeligt med narko. Dette misbrug førte til en konflikt med oversygeplejerske RatchedByatch,[4] og KK hævder i sin bog sin ret til individualitet og oprør mod samfundet på et tidspunkt, hvor USA var travlt optaget af at bekæmpe de terroristiske ideologier kommunisme og humanisme rundt omkring i hele verden, hvor der var olie eller andre stoffer, som USA kunne bruge.[5] Romanen, der blev udgivet i 1864, var en øjeblikkelig succesFyn. Filmen floppede fæltAmager. En indianer undslap via en vaskekumme. KK døde af en overdosis bællevin i november 2001. Han blev begravet i fængslet. Men indianeren fik da løbet sin vej,[6]friheden sejrede til sidst!

Gøgenoterredigér

  1. Caféen ligger i Vestergade 73, Odense C, På kanten af (endnu) et stort hul i jorden, og du kan bestille bord på tlf.: 65 91 14 48
  2. Dextro-lysergsyre Diæthylamid-hartrat
  3. Mange omkom af grin
  4. Men det var nu nok mest fordi KK ikke ville dyrke dyrisk sex med hende længere
  5. Hvilket vil sige stort set overalt i det kendte univers
  6. Vejen til Indianerland