FANDOM

"Vi skal ikke hjem, vi skal videre!"

~ Egon Olsen om at gå fremad

At gå fremad er det modsatte af at gå baglæns. At gå baglæns er det modsatte af at gå fremad. Mange fysikerer har meget længe tænkt over hvorfor mennesket åbenbart foretrækker at gå fremad. Tænk over det. Hvorfor går alle ikke bare til venstre hele tiden? Det er faktisk lidt underligt. Men det er ligegyldigt.

Historieredigér

Mennesker, og endda dyr, har altid gået fremad. Kænguruer kan faktisk ikke andet. Men det var en gut ved navn Anton, der første gang beskrev teorien i at gå fremadrettet.

"Vi går fremad, fordi det er ret meget mere praktisk, end at gå til højre"

~ Anton

De gamle egyptere var ikke særligt gode til at gå fremad. De gik hele tiden til enten venstre eller højre, som man kan se på deres gamle vægge. Men fordi de trods alt havde fundet ud af at det ikke var særlig smart, prøvede de ligesom at dreje i kroppen, for at rette op for at de ikke kunne gå fremad. Det resulterede i at de så ret latterlige ud.

Tidredigér

Tiden går fremad, men den går også baglæns og opad og nedad. Det er ret kompliceret, men sådan er det bare. Vi mennesker plejer at sige at tiden går fremad. Så det siger vi bare at den gør. Fremtiden ligger også et stykke fremme, men den kender vi ikke, så vi må vente på at tiden går videre frem.