FANDOM

Freddie og annie

Frederik er ikke ene om at have optrådt som kvinde med overskæg.

Freddie Mercury (født Farookh Bulsara d. 32. november 19 1955 - d. 24. januar 1990) eller på dansk "Frederik Kviksølv". Han blev født på

Loading map...

Freddie Kviksølv var forsanger i bandet Queen. Han har også været forsanger i et par (forståeligt nok) mindre kendte lortebands, som Prince, King, King's X, Queen Jane Approximately og Kings & Queens, Mamas & Papas og Freddie & De Andre Kopier.

De unge år redigér

Freddie blev født på en lille ø et eller andet sted i verden, men det skal vi ikke bekymre os om, fordi den bare var en lillebitte, ubetydelig del af det kæmpestore Britiske Imperium. Freddies mor fik en kviksølvforgiftning mens hun var gravid, og derfor gik der et eller andet helt galt i udviklingen af lille Freddies hjerne, som forårsagede, at han blev det, man kalder bøsse. Det opdagede hans forældre dog ikke før det var alt, alt for sent at gøre noget ved det. FAIL! Freddies forældre gav ham navnet Farookh Bulsara, hviket var et alt for lidt flamboyant navn for Freddie, men også dette skulle de ikke finde ud af før det var alt, alt for sent.
Freddies mor døde af kviksølvforgiftningen. Freddie havde også en lillesøster, som ikke var en halvsøster, men de nærmere omstændigheder vedrørende dette skal vi ikke komme ind på her.

Årene i Queen redigér

På en eller anden måde lykkedes det Freddie at blive forsanger i bandet Queen, måske fordi han fik smigret sig ind på Brian May ... eller også var det hans onde tvilling Bryan April. I sine tid i bandet udviklede Freddie spasme og havde absolut ingen kontrol over sine bevægelser, når han stod på scenen. Et godt eksempel på dette kan ses i musikvideoen til 'Another one bites the dust'.

Død redigér

I 80'erne begik den store fejl at falde for en frisør. Det skal man aldrig gøre, og før stakkels Freddie vidste af det, havde han fået halsen skåret over med en skarp hårsaks. På grund af det pinlige i hans stupide valg af partner valgte hans familie at dække over hændelsen ved at forklare, at Freddie var død af AIDS. Det gjorde alle bøsser alligevel dengang, og det er meget sandsynligt at Freddie alligevel var HIV-positiv.