FANDOM

Bagerjomfru

Her synes vi bare det var passende med et billede af en bagerjomfru (aka Wienerbrødsluder). Det er i øvrigt Charlotte Bircow, inden hun fik strammet sine balder op

Franskbrød blev udviklet af et mindre lokalsamfund af dværgeCypern i forbindelse med korstogene. Det var kun de allerringeste råvarer der blev brugt, hvilket den dag i dag er med til at give franskbrødet et ry, som den værste form for brød der findes.

Historie redigér

Franskbrødet blev i det 14. århundrede fordømt af den katolske kirke, da det var med til at lede biskopper i fordærv, og dermed holdt dem væk fra deres egentlige virke(omgang med kordrenge).

Franskbrød i Danmark redigér

I Danmark spises det typisk i tilbagestående familier - indtil 1960'erne. Derefter hed det jo velfærdssamfundet. I velfærdssamfundet er der af principielle årsager INGEN tilbagestående familier.
Franskbrødets skæbne pegede derfor mod afgrunden. I erkendelsens kedelige bakspejl er der i midlertid befolkningsgrupper, der fortsat er tilbagestående. Disse retardoer kaldes i dag for byggesagsbehandlere. Byggesagsbehandlere ses ofte gnaskende på franskbrød med birkes, hvormed de per se afslører deres retardo-position på den sociale rangstige (ikke engang første trin).
Franskbrød fungerer derfor fortsat som foder for tilbagestående familier.

Franskbrød ses ofte sammen med Birkes.

Se også redigér