FANDOM

Fran

Her ses Fran på 25 års-jubilæet som klient i Hollywoods mest eftertragtede sindssygehospital plastik-klinik.

Franyoung

Som så mange andre stjerner, gik Fran også så grueligt meget igennem, før hun i 1977 fik lov til at sige en replik til John Travolta i filmen Saturday Night Fever

Fran Drescher var producent af- og indehaver af titelrollen i tv-serien "Alletiders Barnepige", hvor hun skulle forestille at være en pengeglad pyntedukke der officielt passede nogle unger, der dog i virkeligheden gik for lud og koldt vand. Bogstaveligt talt i virkeligheden: Kære, pyntesyge Fran gav de yndige små barnestjerner den præcist og nøjagtigt laveste løn, hun overhovedet måtte, i henhold til lovgivningen. De voksne skuespillere fik så lidt at det var til grin, men lige akkurat nok til at de kom krybende på arbejde hver morgen. Da hun også ejede alle øvrige rettigheder til, hvad der blev en kæmpe succes, tjente Fran således flere penge på et enkelt afsnit, end samtlige andre skuespillere tilsammen tjente på en hel sæson.

Der er derfor en god grund til at hun altid smiler.

Bonusinforedigér

Mange amerikanske højre-ekstremister har faktisk omtalt Fran som den direkte årsag til deres fordomme om griske jøder, uagtet at hun faktisk er konverteret - og er blevet præst(inde) - i en sekt, der forsøger at samle samtlige religioner i hele verden under ét[1].

Frans Noterredigér

  1. Ikke just noget jødisk træk, trods hendes herkomst