FANDOM

Et forsikringsselskab er en klub af folk, der elsker både penge og risiko.

Ordet forsikringsselskab er sammensat af forsikring - som er et aggregat, der beskytter elektriske apparater - og selskab, der slet og ret betyder party!

Forretningsmodel redigér

Forsikringsselskabers forretningsmodel beror på, at de er snedige nok til at regne ud, at selvom du bæver af angst for at blive bestjålet af en hjemmerøver, så er risikoen for at det sker for netop dig, forsvindende lille - sandsynligvis fordi du er en fattigrøv, der intet ejer.

Klager og den slagsredigér

Forsikringsselskaber tager sig nyttigt og effektivt af kundehenvendelser. Kort tid efter at kravet er rejst, er det allerede havnet i skraldespanden med forbløffende effektivitet.

Først når du klager over sagsbehandlingen, er der en som rent faktisk påbegynder sagsbehandlingen. Ikke sjældent er dette en cyklus som gentages 5-6 gange og bliver anket til en kontrollerende myndighed, inden at der er en medarbejder som finder skraldespanden frem og begynder at gennemgå de arkiverede og dog afviste sager.

Rådet er selvfølgelig:

Start med at klage, og opfind så skaden efterfølgende. Uanset hvad, så bliver du alligevel afvist!