FANDOM

Ds3

En typisk formand for Danske Skoleelever. Bemærk at hendes "portræt" ligner en regulær valgplakat!

Formanden for Danske Skoleelever er en pige[1] på ca. 16 år der med jævne mellemrum står på tv i sit nyeste og meste klichéagtige tøj, hvor hun med en masse fine ord - der dog sjældent overstiger tre stavelser - forsøger at overbevise danskerne om hvor hårdt det er at gå i skole i et I-land, hvor voksent 16-årige tér sig, og fremfor alt hvor meget hun selv skal i Folketinget så hurtigt som overhovedet muligt[2].

Attitudenredigér

Formandens fysiske holdning og generelle væremåde, er altid kopieret ned til mindste detalje fra rigtige politikere under 40 år: et blik der siger Jeg er den der siger JEG ER[3]; en synlig (og ret vammel) liderlighed ved synet af et kamera; en masse ligegyldige floskler der fylder en masse medietid uden at udspy indhold, men som samtidig indikerer, at her er en person der har noget at sige, og sidst men ikke mindst; en masse meninger om en masse ting der ligger milevidt fra personens umiddelbare kompetenceområder[4].

Tilføjelserredigér

  1. Uanset propaganda, er det altid en pige. Spademanns ved bedst.
  2. Hendes egne opstillingsønsker falder fint i tråd med myterne om ansvarsbevidste teenagere.
  3. Se også: Gud
  4. I formandens tilfælde, er kompetenceområdet rent faktisk det skolebørn har!