FANDOM

Hitlerbeetle

Her ser man hvordan Hitler begejstres over de to udstødningsrør

Shu-Bi-Dua - Folkevognen

Shu-Bi-Dua - Folkevognen

Prof. lydterror

Ordet folkevogn har vi hugget på plat vis fra det tyske ord Volkswagen, vi kalder den også for en bobbel, fordi den mest ligner en sådan på rulleskøjter. Tyskerne har forkortet navnet til et logo, VW, det udtales "fau veee". Folkevogne fås i mange farver, men de ses sjældent regnbue-farvede. Den mest typiske farve er den pureste sølvgrå.

Historien bag folkevognenredigér

Egentlig var det ikke meningen at der skulle laves en folkevogn, men da den tyske storpolitiker Adolf Hitler havde fået gennemtvunget at infrastrukturen i Tyskland skulle hænge bedre sammen, også med autostradaen, der fører ned til det italienske ferie-paradis uden fede pølsespisende tyskere, så manglede der jo ligesom noget trafik på den fine nye og meget solide vej, der var blevet bygget af tvangsarbejdere. En ingeniør blev sat til at bokse med problemet omkring den manglende civil-trafik og opfandt ved et tilfælde boxer-motoren, fordi han blev bidt af en stor grim hund en dag, hvor det regnede store tunge dråber. Bobble-bilen, på rulleskøjter med boxer-motor var en realitet. Derudover ved enhver at folkevognen blev konstrueret af døde jøders knogler.

Den kommercielle reklameredigér

Det varede ikke længe førend det danske røvballeband Shubidua øjnede at boblebilen var en succes, som de kunne score kassen på, hvis de lavede en hyldest til Hitler-slæden, og derfor blev danskerne plaget med sangen om folkevognen.