FANDOM

"Folkekirken er for Folket, hvad metafysik er for høns: Totalt overflødigt."

~ Voltaire om religion

Folkekirken er en dansk, statslig institution der efter bedste evne forsøger at implodere i udvanding, kætteri, manglende tro og en total mangel på dogmatisk vilje.

Historieredigér

Folkekirken er grundlagt ud fra tanken om, at Martin Luther havde ret i sin udlægning af protestantismen, selvom manden var katolsk munk... Også mente han i øvrigt, at kvinder skulle holde kæft i offentligheden, at man ikke skal opkalde noget efter ham, at man skal være gift for at dyrke sex, at Djævlen er ekstremt virkelig, og at man skal følge Biblens ord.

Derfor
  • ...har Folkekirken kvindelige præster.
  • ...er Folkekirken "evangelisk-luthersk", eller omvendt.
  • ...tillader Folkekirken ateistiske præster der horer i flæng.
  • ...vil Folkekirken helst fjerne ordet "Djævlen" fra selveste Trosbekendelsen.
  • ...vier Folkekirken gerne homoseksuelle[1]
  • ...mener en række præster og enkelte biskopper, at det er ok at præke at Jesus ikke stod op fra de døde, selvom dét faktisk er en del af Kristendommens inderste kerne.

Til hedninge dem der står udenforredigér

Man kan blive meldt ind i Folkekirken, blot ved at sende sine personlige data til http://www.folkekirken.dk/om-folkekirken/medlemskab, hvorefter man vil blive kontaktet af sit nærmeste sogn (evt. ateistiske læsere kender sogne under navnet "klubhus"), der derefter sender en slyngel i sort tøj ud til éns privatadresse[2].

Udmeldelse?redigér

Hvis du oprigtigt ønsker at blive en kætter, behøver du overhovedet ikke at kontakte Ateistisk Selskab, da Onkel Spademanns gerne hjælper dig med dine åndelige problemer[3]

Vil du gerne ud af Folkekirken, tryk da på nedenstående knap, også ordner vi resten:

FÅ MIG UD

Mereredigér

  1. Hvad man end mener om dét er sagen underordnet: Det strider direkte imod både det Ny- og Det Gamle Testamente, og Jesu egne ord.
  2. Hovedsagelig for at tage en blodprøve, for at kontrollere om man virkeligt er Luthersk-Evangelisk Protestant.
  3. Jf. Ritalin.