FANDOM

Flies

Flueknepperi. Hanfluen fører her sit lem ind i hunfluen, samtidig med at han beroliger hunfluen med at det sikkert fører til noget.

"Fly On The Wings Of Love"

~ Brødrene Olsen

Dette er en meget populær adspredelse mellem fluer. Især døgnfluer har stor fornøjelse heraf, selv om det sjældent bliver til mere end et engangsknald.

Betydning redigér

Coitus muscarum. Betegnelse for når to stuefluer udøver samleje. Hanfluen basker samtidig energisk med vingerne for at vise respekt for hunfluens seksuelle ønsker.

Fluers seksuelle adfærd er promiskuøs dvs. de har altid forskellig seksuelpartner, derfor er udøvelsen af selve akten altid meget hurtig og næsten altid udsat for coitus interruptus[1], .

Populær betydning redigér

1. Nedladende slang for at hænge sig i detaljer i en sådan grad at man har mistet overblikket. Udtrykket er således ikke - selv om der ofte refereres til stuefluer - stuerent. Den kendte danske politiker Uffe Ellemann-Jensen ville således anvende udtrykket på Folketingets talerstol, men ville på den anden side ikke korrigeres af Folketingets formand.
I stedet brugte han udtrykket i sin latinske form - som han iøvrigt konstruerede ved samme lejlighed. På den måde kunne Ellemann aflevere sin tale og nå ned til sin stol inden det gik op for formanden at han havde brugt utilladelige udtryk på talerstolen.

2. Betegnelse for at bruge meget energi på en ting uden at det fører til noget eller skaber relevans.

Berømte fluekneppere redigér

Historiske fluekneppere redigér

Nutidige fluekneppere redigér

  1. ...at stå af i Hedehusene
  2. Manden som blev straffet af guderne med at skulle rulle en sten op på et bjerg, som så rullede ned når han nåede toppen
  3. Det lykkedes ham ikke at finde søvejen til Indien
  4. Hans livsdrøm Sovjetunionen blev alligevel til en kapitalistisk stat